Gå til innhold
Arkivverket

[#69086] To søstre født i Overhalla NT.


Gjest Allis-Elin Rokkones
 Del

Recommended Posts

Gjest Allis-Elin Rokkones

Lurer på om noen kan hjelpe meg med opplysninger vedr. 2 søstre født og oppvokst i Overhalla.Lovise Karoline Hansdtr. (Øiesvold) f. 02.04.1880 Døpt 06.06.1880. Skage Kirke, Overhalla. Konf. 09.06. 1895 i Ranem Kirke med bosted: Veglo.Hanna Mathilde Hansdtr. (Øiesvold) f.04.04.1886. Døpt 09.05.1886 i Skage Kirke, Overhalla.Foreldre: Hans Julius Larsen Svedin (Øiesvold)f.27.12.1843 Beistad NT. Marie Nicoline Mortinusdtr. Rye. f. 09.10.1852 Trondheim, men oppvokst i Steinkjær. Gift: 19.09.1880 i Skage. I Kirkeboken står det Bye, men det skal være Rye.I bygdebøkene kalles hun Mariusdtr. og født i Steinkjær. Det var også to sønner i ekteskapet: Edvard Martin Hansen f. 05.05.1882 Død 30.12.1899. Oskar Adolf Hansen f. 12.11. 1888 ug. Døde i 1913. Han er den eneste av barna som er nevnt i bygdeboken. Håper noen kan hjelpe meg med opplysninger, probl. er at skannede kirkebøker stopper 1896 for Ranem og 1899 for Skage. Takker så mye på forhånd. Mvh. Allis-Elin Rokkones

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei Randi. Mange år siden nå, du hjalp meg en god del når jeg begynte å lete i Trøndelag etter min far sin familie. Dette er min farmors mor og halvsøsken. Det er den rette Hanne Mathilde du har funnet, men så stopper det opp. Når det gjelder Lovise Karoline finner jeg ikke henne i 1900 tell. Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Jeg mener at du tidligere har fått opplysninger om at Hanna Mathilde døde i 1916, og at hun hadde et barn, Edvard Adolf Johannssen Grande (1908-1994) utenfor ekteskap med Johannes Edvardsen Grande.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.