Gå til innhold
Arkivverket

[#69094] Kristian Vilhelm (Lange) Karlsen,født 1891 på Igeland i Ibestad.


Gjest Anne-Kristin Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Kristin Karlsen

Hvor ble det av Kristian Vilhelm Lange,f.1891 på Igeland i Ibestad. Har nesten all info om hvem foreldre og søsken var,og har funnet ham på folketellingen.Linken under er fra 1900 tellingen.LenkeLurer på om noen har kjennskap eller har noen opplysninger om hvor han bodde/døde. Fikk han familie og har han etterkommere etter seg. Det er disse spm. som jeg undrer mest over og derfor legger jeg dette inn her i håp om at noen vet noe eller kjenner noen som kanskje kjenner noen eller vet noe....Er takknemlig for svar og ledetråder...Hilsen Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Kristin Karlsen

Det er håp i hengende snøre.....håper på flere tråder...menEn stor tusen hjertelig takk til deg Odd:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Lange

Hei. Dette ble ei nøtt, men jeg har opprettet kontakt med en nålevende person på 83 år som hadde noe skriftlig materiale over alle som har bodd på Igeland og hvor de ble av. Jeg skal ha ny kontakt med han over helga når han hadde fått studert papirene sine. mvh Odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Kristin Karlsen

Oisann:)) Nå ble jeg virkelig glad:))) Kan det virkelig være mulig??? Er sååå takknemlig for all hjelp,vet ikke hva jeg skal si eller gjøre.....Nå er jeg virkelig spent på hvor dette fører hen.....nesten så jeg gleder meg som en unge:))) Stooor takk til deg,Odd som er villig til å hjelpe meg med denne nøtta:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Lange

Ja, Anne-Kristin, nå er det nok dessverre tid for skuffelsens øyeblikk. Jeg har vært i kontakt med personen nevnt i innlegg 6, og han hadde dessverre ingen nye opplysninger utover det som er nevnt tidligere. Han var imidlertid sikker på at de var flyttet ut av bygda.Derimot husket han godt halvbroren Haakon Lind, og hadde mange historier å fortelle om han. Han viste meg videre til en bygdebokforfatter for området.Heller ikke hadde registreringer på Kristian Vilhelm etter konfirmasjonen i 1906. Beklager, men det ble ikke mye hjelp. Du får ha lykke til videre med leitinga. Mvh Odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Kristin Karlsen

Hei Odd.Dette var virkelig synd,ble litt skuffet nå ja siden jeg håpte på noe positivt. Men men..... Du skal hvertfall ha en stor TAKK, Odd for at du tok deg tid til å hjelpe. Er fryktelig takknemlig for at du ville stille opp:)))Jeg får bare lete videre og jeg får leve i håpet om at noe vil dukke opp før eller siden....:))) TUSEN TAKK :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Andreassen

HeiKristian Vilhelm Agnis Karlsen giftet seg i Trondenes 16 jun 1913 med Amanda Sofie Pedersen. Vet ikke hvor det ble av Kristian, men Amanda giftet seg på ny og bosatte seg på Vikeland i Kvæfjord. ( gift Falck). Finner foreløpig ikke Kristian død eller gravlagt i Trondenes.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Liv og Jan O. Davidsen

Hei Anne-KristinJeg har det for vane å prøve Google, prøv her: Lenke Muligens finner du noen av dine her ??: Born: 3 DEC 1865 at: BergenMarried: 17 OCT 1891 at: Bergen Died: 25 NOV 1926 at: Father:Jacob Jeronimus LANGE Mother:Engel Marie ELLINGSEN Other Spouses: -------------------------------------------------------------------------------- Wife: Henrikke Beate Mathilde MADSEN -------------------------------------------------------------------------------- Born: 20 MAR 1871 at:Davanger, Askøy Died: 16 DEC 1925 at: Bergen Father: Mother: Other Spouses: --------------------------------------------------------------------------------CHILDREN -------------------------------------------------------------------------------- Name: Jacob LANGE Born: 27 MAY 1892 at: Bergen Married: 9 FEB 1918 at: Oslo Died: 26 SEP 1965 at: Spouses: Solveig BARRATT -------------------------------------------------------------------------------- Name: Christian Vilhelm LANGE Born: 19 MAY 1894 at: Bergen Married: 1927 at: Died: 20 OCT 1933 at: Spouses: Dagfried KOLÅS Ella KAHRS -------------------------------------------------------------------------------- Name: Solveig LANGE Born: 9 JAN 1896 at: Bergen Married: at: Died: 1984 at: Spouses: Harald SEIERSTAD -------------------------------------------------------------------------------- Name: Eyvind LANGE Born: 11 DEC 1897 at: Bergen Married: 5 DEC 1927 at: Died: 10 MAY 1973 at: Bergen Spouses: Rimor Ledien ANDERSEN --------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.