Gå til innhold
Arkivverket

[#69097] Hjelp på Skedsmo - Tærudgrina, Lahoug og Melbye


Gjest Kikki Brill
 Del

Recommended Posts

Gjest Kikki Brill

Jeg leter etter foreldre til et ektepar som ble født eller bodde på disse stedene gjennom livet.Hans Jacob Pedersen født på øvre meelbye i 1821,død 1900 på Tærudgrina fødsel og død funnet i kirkebøkeneInger Maria Andersdatter født på Lahaug/Lahoug i 1825, død 1898 på Tærudgrina, hun er også funnet i kirkebøkeneFORELDRENE FINNER JEG IKKE I KIRKEBØKENE: Peder Hansen og Anna Lardatter, foreldre til Hans JacobAnders Olsen og Andrea Olsdatter foreldre til Inger MariaNoen som vet noe om disse gårdene eller folkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Hans Jacob (nr 10 - s.51b) født 8 jan og dpt 20 jan 1822, ble oppgitt med foreldre Peder Pedersen og Marthe Sørensdatter [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=754&idx_id=754&uid=ny&idx_side=-55>LenkeVed vielse 16 jan 1851 (par nr 3) Hans Jacob Pedersen og Inger Marie Andersdatter, ble brudgommens faders navn oppgitt som Peder Pedersen Sørlie LenkeDen Hans du omtaler som Hans Jacob med foreldre Peder Hansen og Anna Larsdatter ble døpt HANS (nr 54) - ikke Hans Jacob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Hei Kjell Halvorsen, Utgangspunktet er barnebarnet Anne Mathea født 29 mars 1867 som jeg vet er helt riktig person da nålevende visste det. Hennes foreldre er Hans Pedersen og Inger Maria Andersdatter. Jeg har nok gjort den blunderen å tenke at Jacob ikke har kommmet med da jeg lette etter Hans Pedersen. Godt da at du tenkte bedre enn meg. Hilsen Kikki Brill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.