Gå til innhold
Arkivverket

[#69104] prøver på nytt med spørsmål om Ole Stenberg og Agnes Rød. Tønsberg


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

heiAgnes Rød som skal være f. 1885 og ha en mor som heter Cicilie Pettersen/dtr. De har en datter Azora i Tønsberg f. 1908, men finner dem ikke gift i Tønsberg. Datteren ble gift og bossatt i Nordreisa i Troms. Ole Stenberg er i 1900 i Lakkegaten 3 i Oslo. Agnes har jeg ikke funnet ut hvor hun var.Er det noen som vet noe om denne familien?Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heihvis det som står på Azoras dåp har vært en nyttig opplysning så hadde jeg lagt den til her. desverre så er det eneste som kommer fram der at Ole Stenbergs familie flyttet med han til Tønsberg. (presten har ikke skrevet noe stedsnavn på fadderne). Desverre finner jeg heller ikke på gravstedsiden. En del av denne familien ble pinsevenner, og er derfor vanskeligere å spore oppSteinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Steinar Olsen

heietter at 1910 ft kom fan jeg dem i Oslo iKarl den 12tes gate 16Ole Stenberg 1876.02.29 Enebak hf g Smedarbeider b Agnes Stenberg 1885.10.28 Fredrikshald hm g hm b Barn Solveig Gudrun Stenberg 1907.01.03 Kristiania d ug b Asora Olefine Stenberg 1908.04.29 Tønsberg d ug bJens Tallaksen Dahl 1853.12.12 Arendal hfHar prøvd å finne Agnes i Fredrikshald (Halden) men fant henne ikke. Fant flere med etternavnet Rød i Østfold, men så lenge jeg ikke vet hva far til Agnes het så er jeg jo like langt.Hvilket kirkesogn er Karl den 12 gt i?Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiNå har jeg prøvd å lete i kirkebøker fra Halden og Glemmen og Fredrikstad for 1855-1886 etter Agnes sin dåp, uten å finne den. Er litt for ukjent i området til å finne ut hvilket sogn Agnes kan være født i.Er det noen som har et tips, fødested er Fredrikshald og bosted er Gullbergvik i Glemmen, etter det som står i konfirmasjons notetet. (link i forige innlegg)Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.