Gå til innhold
Arkivverket

[#69111] Hvorfor er Rogaland så seint ute?


Gjest Leif Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Knudsen

Savner info fra Rogaland. Ser at det litt vagt sagt skal komme i løpet av 2009. Betyr det i såfall at all info kommer eller at en skal begynne arbeidet...? Det er litt påfallende iom at det er det eneste fylket som mangler info totalt her, så jeg må jo spørre 'hvorfor det da?'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det er statsarkivene som er ansvarlige for kataloginformasjon og indeksering, og det var ulikt hva de forskjellige statsarkivene satt med kataloginformasjon på forhånd og hvor mye ressurser de kunne sette inn.Jeg kan imidlertid opplyse om at Statsarkivet i Stavanger (SAS) nå er klar til å ta fatt på indekseringsarbeidet, og da vil det formodentlig komme pantebøker og panteregistre jevnt og trutt framover. Nå kjenner jeg ikke i detalj hvordan SAS prioriterer sine ressurser, men det burde være en god mulighet for at arbeidet er i mål i løpet av året (en må nok regne med stillstand i sommerferien).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Kristian Hunskaar

Nå er de første pantebøkene fra Rogaland indeksert. Det er Karmsund sorenskriveri som er først ute. Ingen panteregister er så langt indeksert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.