Gå til innhold
Arkivverket

[#69112] Gunild Samuelsdt født ca 1792, gift 14 okt. 1815 i Spydeberg


Gjest Maya Lillemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Maya Lillemoen

Gunild Samuelsdt gifter seg 14 okt. 1815 med Lucas RiegelsLenkeHun er 23 år ved vielsen og er i fra Sundbye. Det finnes en Sundby gård i Spydeberg, men har hittil ikke funnet henne født i Spydeberg. Søker etter fødselsdato og årstall samt hvem var hennes foreldre?Har funnet 8 barn: Laurits August f. 1816, Johan Anton f. 1818, Petronelle f. 1820, Mine Andrine f. 1823, Olava f. 1825, Johan Martin f. 1827, Karen Sophie f. 1830, Ole Anton f. 1833, alle født i Spydeberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Nesje Myhr

Slik jeg leser det bor L Riegels på Fossum og Gunhild kommer fra Tundby ved giftermål.( Tydleigere i klokkerboka, der er også tydelig at Guldrand Tunby er forlover) Senere er mange faddere fra Tunby. DE har tydelig vis flyttet mye rundt. Barna er født på Giltvedt, Ramstad, Sundby, Berger og Hylli. Jeg har lett i bygdeboka under Fossum, Ramstad og Hylli som står i den delen jeg har. Får delen for Nordbygda hvor Beger står om i løpet av et pra uker. Tunby og Sundby ligger i sørdelen som ikke kommer før om noen år, men det er mulig jeg kan få tak i noe for de har begynt å jobbe med den delen også. Det som er rart er at jeg ikke finner noe om dem på noen av gårdene. Klarer ikke helt å tyde hva L Riegles er av yrke, er det Læsermann? Han har jo ikke et vanlig Spydebergnavn og flere av barna har også litt spesielle navn i forhold til det vanlige i Spydeberg. Kan dette være Gunnhild i 1801? Lenke. Den eneste som passer med alder i landsomfattende søk, og gården ligger i nabokommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Nesje Myhr

Her ser det ut til at Lucas er i 1801 Lenke Han er skriverdræng og 17 årved Holden jernverk i Bratsberg, er det Skien?. Da kan han jo ha hatt en slags kontorfunskjon rundt på gårdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Hei RandiTror du har funnet riktig person. Skal se nærmere på fadderne, mulig noen av hennes søsken er faddere til barna.Riegels var lensmann i Spydeberg og han er født i KongsbergTusen takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.