Gå til innhold
Arkivverket

[#69113] Benjamin Haagensen


Gjest Hans Egil Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Egil Hansen

Etter litt leting så har jeg endelig funnet min egen bestefar. Det viser seg at han har flyttet en del i løpet av livet og at han var født på Rødøy. Jeg finner ham i folketellingen i 1900 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f01836&personpostnr=1314&merk=1314>LenkeOg jeg finner ham i Rødøy kirkebok:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Hei jeg finner en Benjamin Johan Angel Haagensen født 1 november 1897 .Hans far var Haagen Christian Hansen og mor Christine Benjamine Eline Hagen Benjaminsdatter.Det står på FS at disse var gift.Men det kan jo være at det ikke stemmer.Kanskje de giftet seg etter at Benjamin ble født.I så fall har han fått sitt navn etter sin morfar.Linken din til fødselen virker ikke desverre,så da kan jeg ikke se hva det skulle stått der.Mvh.Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Etter farens navn står det ugift dreng.I anmærkninger står det at Benjamin ble hjemmedøpt og hvem som var tilstede.Vansklig å lese alle navnene.Men det står hjemmedøpt av Anders Hoff,så følger fadderene og til slutt foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Jeg prøver: tror det står følgende under anmerkning: Hjemmedøpt af Anders Hoff. Tilst: Abel Andreasen og Albert Abelsen. Anmeldt af Husm: Hans Jonsen. Hendes 1 Leiermaal. hjemmedøbt af Jordemoder Ane Kristoffersen. Tilst Barnets Forældre.Haagen hansen kommer fra Kongsvik i Lurø (Lurøy). Kristine fra Malen/Mælen? (er ikke helt sikker på stedsnavnet) Faddere: Hans Jonsen, Husm og kona, Edvard Sivertsen, Dreng, Hansine Nilsdr pige, Albert Abelsen og kone, gaardb.Andre må gjerne rette meg om det er noe jeg har lest feil.Vennlig hilsen Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Dette er hva jeg kan lese:Hans Jansen(Jonsen)og kone,E?Sivertsen,Pike Hansine Nilsdatter,Albert Abelsen?og kone.Ikke enkel å lese...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest André Martinsen

Født 01.11.1897, hjemmedøpt 05.01.1898, dåp bekreftet 01.05.1898. Navn: Benjamin Johan Angel Haagensen. Far: Haagen Hansen, f. om. 1868, dreng, ugift, bosatt Kongsvik i Lurøy. Mor: Kristine Benjaminsdatter, f. 1867, pike, bosatt Mæla. Faddere: husmann Hans Jonsen og kone, dreng Edvart Sivertsen, Hanna Nilsdatter, gårdbrukerfolk Albert og Krist... Abelsen. Hjemmedøpt av Anders Hoff. Til stede som vitner var Abel Andersen ... Albert ...Kristine Benjaminsdatters mor Lovise Johanne Kristine Eliasdatter var datter av Elias Augustinussen og Hanna Maria Haagensdatter. Lenke Vær oppmerksom på at farfaren «Augustinus Monsen» er uriktig. Det skal være Augustinus Matiassen, og han var fra Rana.Lovise Eliasdatter giftet seg med Benjamin Matias Kristoffersen i 1866. Også han var f. 1845. De fikk den ovennevnte Kristine Benjaminsdatter.Lovise Eliasdatter giftet seg deretter med Anton Johansen, og det var i 1887. De fikk barnene Anna Elise Antonsdatter, f. 1879, og Johan, f. 1880.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

'Lisbeth Wangen, Fjerdingby, 15.4.2009 22:15 (3) Hei jeg finner en Benjamin Johan Angel Haagensen født 1 november 1897 .Hans far var Haagen Christian Hansen og mor Christine Benjamine Eline Hagen Benjaminsdatter.Det står på FS at disse var gift.Men det kan jo være at det ikke stemmer.Kanskje de giftet seg etter at Benjamin ble født.I så fall har han fått sitt navn etter sin morfar.Linken din til fødselen virker ikke desverre,så da kan jeg ikke se hva det skulle stått der.Mvh.Lisbeth 'Det var veldig interessant, men hva er FS.Tusen takk for all god hjelp. Dette var hvirkelig morsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.