Gå til innhold
Arkivverket

[#69117] Kristoffer Andersen og Brita Hansdtr. gift 1780 i Fjelberg, Sunnhordland


Gjest Arne D. Tveit
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne D. Tveit

Kristoffer Anderssen var hesteskjærer da han ble gift med Brita Hansdtr. i Fjelberg prestegj. i 1780. Forloverne kom fra Handeland. Året etter hadde de sønnen Hans til dåpen. Da bodde ved Handelandssjøen. Fadderene kom fra Handeland og Sandvoll. Hverken Kristoffer eller Brita er å finne bladt de konfirmerte i Fjelberg og det ser heller ikke ut som at de ble værende der. Yrket Hesteskjærer får meg til å tenke at dette kanskje var reisende folk. Er det noen som kjenner til denne familien?Mvh. Arne D. Tveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arnvid lillehammer

Ja, Arne, dette var reisande folk. Opphavet ligg lenger nord i landet. På ein eller annan streng her på Debattforum ligg det meir om desse fleire generasjonar tilbake i tid, men eg finn i farten ikkje nummeret på den strengen. Vennleg helsing Arnvid L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne D. Tveit

Takk for hjelpen. Jeg søkte i forumet før jeg la inn dette temaet, men fant ikke den strengen. Får leite videre. Der er flere familier som trolig kommer langveis fra og dukker opp på Handeland, bare for å bli borte igjen. Jeg kommer tilbake til disse i nytt tema dersom jeg ikke finner ut av de selv.Mvh. Arne D. Tveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.