Gå til innhold
Arkivverket

[#69132] Hans Samuel Abrahamsen, f. ca. 1822, Lindland, Sokndal, Rogaland


Gjest Bernt Jenssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Hukkelberg

Det står Egersund/Ogna ved konf. Ved leiting der , er 1822 mangelfull på gutte-sida. Så jeg finner ingenting. I Sokndal finner jeg i 1820 en som sikkert er bror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

Jeg er interessert i det som er oppgitt som fødested ved konfirmasjonen (ref konf. Lenke i innlegg 1) Klarer ikke helt å tyde alt som står der.Har også funnet 5 barn født i tidsrommet 1812 - 1827 og alle er døpte i Sokndal. Det er kun Hans Samuel jeg ikke kan finne. På Family Search IGI, finner jeg han oppført født i 1822 og 1823, men dette er fra baser som er innsendt av private, ikke fra kirkebok registreringen. Der finner jeg også når han er død (noe jeg visste fra før) han dør 30.03.1900 i Storesund, Torvestad, Karmøy/Haugesund.Hans far Abraham Salvesen dør den 13 jul 1828, Lindeland, Sokndal, Rogaland, Lenke I kommentarfeltet er det skrevet en hel del om han og jeg har vanskelig for å tyde det. Kan godt tenke meg å få litt hjelp til å kunne lese det som står der.Ellers takk så langt Bjørg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H. Trelsgård

Som nevnt i innlegg 2) står det at han er født på gården Vetteland i Ogna sogn, Eigersund prestegjeld.Om Abraham Salvesen står følgende ved begravelsen: mandagen d: 7de Juli skred han udover et Fjeld, hvorved han blev saa forslaaet i Ansigtet og mellem Axlene, at han næsten var aldeles uden Samling og døde Søndagen efter d: 18de Juli, han efterlod i den største Fattigdom kone og 8 uforsørgede børn.Familien er ellers omtalt på Stein Norem Wisteds internettsider [url="http://www.sosialklubben.net/snw/slekt.htm>http://www.sosialklubben.net/snw/slekt.htm under gården Lindland, familie nr. 33 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

(Jan) Mange takk for god info. Også linken til Sokndal slekt.Kanskje jeg kan finne løsningen på mitt problem her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith  M Toft

Hei Bernt.Litt på sidelinjen av det du spør om.Har du noe på Hans Samuels søsken? Jeg leter nemlig etter svigerdatter til hans bror Abraham, Birgitte, gift med hans sønn Julius. Hva skjedde med dem etter 1900 telling, bodde på Sokndalstrand.Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

(9) Jeg har kun navnene, fødsel og dåp på alle søskenene til Hans Samuel, ingen etterkommere så langt.Hans Samuel er den som jeg har konsentrert meg om fordi han er en av stamfedrene til noen av mine barnebarn med mor fra Haugesund :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith  M Toft

Takk for svar!Birgitte som var svigerdatter til Abraham kom og fra Haugesund, rettere sagt Vibrandsøy den gang Torvestad kommune, nå Haugesund.Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.