Gå til innhold
Arkivverket

[#69134] Simen Jonsson, f. ca. 1761, Oppi, Sollia. Til Nordlandene. Hvor?


Gjest Beate Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Beate Hanssen

Hei! Hvor ble det av Simen Jonsson, f. ca. 1761, Oppi, Sollia. Sønn av Jon Olsson og Marit Pedersdatter. I ett skifte etter faren 14.10.1801 hadde han opphold i Nordlandene. Men hvor?Han hadde to søsken; Berit og Peder, som begge dro til Trondenes.Hilsen Beate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Ved generelt søk i 1801, finner vi Simen Jonsson 40 år gml, uten etterkommere i Rødøe. (Han er gift med ei 52 år gml enke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beate Hanssen

Hei!Beklager at jeg ikke har svart før nå. Tusen takk for svar, men hvordan kan jeg bli helt sikker på at det er den rette personen? Det står jo ikke noe om hvor Simon i Rødøy var fra. Skal se om jeg finner de gift i Rødøy.Hilsen Beate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beate Hanssen

Hei igjen!Etter å ha sett på millitære mannskapsrullene for Rødøy at det er mest sannsynlig at det er rett Simen. Finner en Simeon Joensen der som er fra Gudbrandsdalen, og som passer på alder. Er det han som jeg finner død 21 jul 1843, 94 år gammel?Hilsen Beate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Etter som jeg blingset litt i innlegg 3 får jeg som erstatning legge inn denne lille kartskissa over gardene Oppi og Utti ved enden av Atnsjøen i Sollia, skissa er litt dårlig men den forteller litt om beliggenheten, Reidar

bilete6962.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.