Gå til innhold
Arkivverket

[#69135] Ingeborg Tolmine Alme f. på Avaldsnes 14. mai 1871 Muligens emigrert USA ca.1815


Gjest Erling Aspevik
 Del

Recommended Posts

Gjest Erling Aspevik

Håper på å få litt hjelp til å finne opplysninger om Ingeborg Tomine Alme fra Avaldsnes i Rogaland, født 14/5 1871 Far: Erik Ellingsen Alme. (1849-1915) Mor : Anne Marte Torbjørnsdatter (1847-1886) Ektefelle : Kristoffer Sundal (-)Ingeborg ble komfirmert i Avaldsnes i 1885.Hun var bosatt i New York ved farens død i 1915. Siden vet man ikke hvor hun tok veien eller døde. Heller ikke er det blitt funnet flere opplysninger om hennes siste bosted/ dato for ekteskap med K. Sundal, samt eventuelle barn.Takker for alle opplysninger utover de data vi har. E. Aspevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det står om dem i Avaldsnes bygdebok, men ingenting om hvor Ingeborg Tomine f.1871 tok veien hen. Erling hadde 18 barn i 2 ekteskap, så han har sannelig vært produktiv. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Erling Aspevik

Tusen takk for all hjelp i innlegg 69135,Ingeborg Thomine, Alme, vil jeg gjerne takke Schanche, Jessheim og Hansen, Haugesund for linkene de sendte meg. Men denne damen, Ingeborg, er ikke god å finne etter at hun fødte Ingvard på Fødselsstiftelsen.Gutten døde kort etter. Ingen emigrasjon til USA ble funnet så langt. heller ikke ektemaken. Vedkommende som kontaktet meg for å finne Tomines videre skjebne er kommet så langt, men heller ikke lenger. Uansett, takk til dere alle. Spesiell takk til Arne Solås som orienterte meg i begynnelsen.vennlig hilsen Erling Aspevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Johannessen

Jeg har søkt etter Ingeborg Tomine i flere år, uten særlig resultat.Jeg er svært takknemlig at du Ering fortsetter å søke. Bare noen få korreksjoner. 'Muligens emigrert til USA'. Hun emigrerte til USA og bodde der i 1915 da faren hennes døde. Iflg. Statsarkivet i Stavanger muligens New York. Da må hun ha emigret mellom 20.07.1892 (da hun fikk en sønn i Bergen )og 1915 da faren Erik døde.Vennlig hilsen Kjell Johannessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Johannessen

Jeg tror det er stor mulighet for at Ingeborg Tomine giftet seg med Kristoffer Sundal (9). Det kan stemme med alderen og tiden han emigrerte. Jeg finner bare ikke forbindelsen mellom dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.