Gå til innhold
Arkivverket

[#69138] Adolf Johan Nilsen, Skagen Moskenes


Gjest Frode Amundsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frode Amundsen

Adolf Johan ble far i 1910, nr 4 her: Permanent sidelenke: LenkeHvis det er hans far Johan som er fadder finnes familien i FT1900 og samme med Lotte med familie.Det jeg har lett etter uten resultat er Adolf Johans fødsel. Under forutsetning av rett far kom tydeligvis han fra Hamarøy, hvor jeg heller ikke har funnet fødselen.Spekulerer også på om han ha reist til sjøs eller emigrert. Finnes det bygdebøker for området som kan være til hjelp?mvh Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ser at to av fadderne heter Johan Nilsen og Anna Nilsen. Kan de være identiske med dette ekteparet som ble viet i Moskenes i Flakstad i 1891? Brudgommen het Johan Severin Nilsen og bodde på Skagen, mens bruden het Anna Iversdatter (kan ha blitt Nilsen som gift): Lenke.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frode Amundsen

HeiTakk Grethe, jeg mener også dette er de riktige personene. Det som jeg derimot er i tvil om er Anna som mor til Adolf Johan. Han er f. 1884 og faren gifet seg i 1891. Her savnes sårt en fødsel- eller konfirmasjonsbekreftelse.Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frode Amundsen

Ja, jeg tror altså at Johan Severin Nilsen er faren til Adolf Johan, men ville så gjerne hatt en bekreftelse enten med en dåps eller konfirmasjonsinnførsel. Der skulle forhåpentligvis navn på foreldre finnes.Jeg har lett i flere KB i Lofoten med 1884 som utgangspunkt uten å ha noe hell.Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frode Amundsen

Dette ble vanskelig, kan heller ikke finne personen i FT1900.Har opplysninger om at sønnen og kanskje da også AJ flyttet til gården Teigstad på Dønna.Er det noen som vet om dekkende bygdebøker enten for gården Skagen/Flakstad eller Teigstad/Dønna?Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.