Gå til innhold
Arkivverket

[#69143] Knud Olsen og Inger Eliasdatter i Grinde, Skjold


Gjest Jarle Grøhn
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarle Grøhn

Hei, jeg har et ektepar her som jeg har litt problemer med:Knud Olsen, f. Grinde, Skjold, 7.9.1820, d. [Grinde, Skjold?] - gift 5.7.1849 med - Inger Olina Eliasdatter, f. Skjølingstad, Torvastad, 18.10.1827, d. [Grinde, Skjold?]De fikk ihvertfall barna: -Ola Andreas Knudsen, f. (Torvastad) 6.2.1850, -Åsa Serina Knudsdatter, f. (Skjold) 1.2.1852, -Marta Olina Knudsdatter, f. (Skjold) 12.11.1859,I 1865 er hele familien på Grinde i Skjold: Lenke , men det er det siste jeg finner om dem. Jeg finner dem ikke i FT-1900 verken ved søk på Grinde eller ved søk på navn/osv. Jeg finner dem heller ikke begravd mellom 1865 og 1900 på Skjold.Hvis noen kan hjelpe med å finne ut hva som skjedde med dem er det flott. Har noen bygdebok for Skjold står det kanskje noe om dem der også.Mvh Jarle Grøhn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle Grøhn

Ja det er Marta Olina. Men jeg vet fra før alt jeg trenger om henne og familien. Det jeg lurte på mest var hva som skjedde med Knud Olsen og Inger Eliasdatter etter 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

I 1869 flyttet de til Skarpanes u. Skeiseid i Førdesfjorden. (Avaldsnes)andre oppsittere nr. 8 Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Knut Olsson døde på Skeiseid i 1897. Det står ingenting om når Inger Oline døde. Det er bare nevnt to barn. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle Grøhn

Takk for hjelpen! Ved Knuds død 11.2.1897 her- Lenke står det 'Se nr. 5/97: Denne mand hustru'. Konen Inger Eliasdatter døde da 15.3.1897 (nede på samme side) en måned etter mannen.Noen som klarer å se hva 'Opgiven Dødsaarsag' er på dem forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.