Gå til innhold
Arkivverket

[#69157] Hvem var Thomas Barman


Gjest Egil H Thomassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Egil H Thomassen

Den britiske journalisten og diplomaten Thomas G Barman er oppgitt født i Norge.Jeg har ikke funnet ham ved FT 1900, så han er sannsynligvis født etter 1900. Mulig far kan være Gregor Barman, som var sogneprest til Sulen (Solund) fram til 1903.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil H Thomassen

Nå heter journalisten Gerhard Barman og er oppgitt født 09.07. 1900, dvs før FT 1900 fant sted. Det er jo en liten mulighet for at navnet Gerhard var lite anvendelig i den engelsk talende verden, og at han skiftet til Thomas.Men jeg finner ingen Gerhard Barman på FT 1900 heller.Det er familier Barman i Kristiansund N ved FT 1900, men der er det ikke kommet til noen Thomas i kib etter 1900.Takk for info om hvor Gregor hadde kall etter 1903. Jeg skal gå gjennom kib'ene for Måsøy og Haram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil H Thomassen

Mange takk for opplysningene. Det er nok riktig Thomas Barman.Jeg har tidligere vært inne på kib. for Kristiansund, men stoppet før 1905.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.