Gå til innhold
Arkivverket

[#69159] Gudbrandsdalen


Gjest Werner Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Werner Pedersen

Jeg er på søk etter en skredder Johannes Blihaavde som i 1795 kom fra Gudbrandsdalen til Melbu, Hadsel kom. Nordland. I Ft. 1801, på gården Wasvig var han 33 år, 1.g.g. med Elen Gunnersdtr.(?), 39 år, 1.g.g. og deres datter Maren 11 år. I Øyer kom. finner jeg en gård, Blihovde, men så er det stopp. Noen som kan sette meg på sporet igjen?Mvh Werner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Du må ha blingset litt. Jeg finner ikke Blihovde i Øyer. Blihovde og Lille Blihovde er i Gausdal (Østre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

I 1801 i Hadsel er også Ole Blihovde, bror til Johannes, her er en Ole døpt i Øyer, foreldre John og Marit Bliehovde. Kildeinformasjon: Oppland fylke, Øyer, Ministerialbok nr. 2 (1733-1784), Kronologisk liste 1764, side 178-179. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Werner Pedersen

Mange takk til dere! Ser ut til at dere har fått meg 'på sporet'. Dette med Gausdal/Øyer er vel et resultat av tidens endringer?Mvh Werner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.