Gå til innhold
Arkivverket

[#69177] Jon (John) Andersen, Trondheim


Gjest Anders Rofstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders Rofstad

heimin farslinje ender opp i trondheim sent 1700 tall, tidlig 1800 tall...den siste sikre er Sivert Johnsen, f i trondheim 1803 eller 1804, ble satt bort som fosterunge på moshaugen i Melhus Lenkehans far het Jon (eller John) Andersen, og skulle altså være fra Trondheim... noen som har noen potensielle kandidater å 'slenge' i min retning? mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

da ser det i allefall ut som om jeg har rett navn på faren... :-) (og det er ikke værst bare det... sliter med det på ei anna grein) Men å finne rett kandidat i trondheim, se det er en annen sak... har lett etter dåpen til sivert (går utifra at han var døpt i trondheim) men har så langt ikke vært kronet med hell... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Konf. Sivert Johnsen Moe, uekte barn født 15. oct. 1804, døpt Domkrk. 21 oct. 1804, God, Børnekopper.Dåp: do dato(21.s.e.trinit.) døpt uekte drbarn Sivert Andreas f.15. oct. Mor Ulrike Jacobsdt. Norbek, 2det L. Gdmoder? (jordmor?)Bereth Em.., bag:? hos Peder Hegdalen/Heydalen? på Lykken. Fader skomagersvend Jon Sivertsen Lie. Test: Lorentze Jensdt. Berg, Ane Tronsdt., Bereth Estensdt., Erik Gulliksen, Arnt Thoresen, Casper Fredriksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Jeg har notert at Sivert hadde en uekte datter Kari i 1824 med Berit Evensdt. Gravråksgjerdet. Men det visste du kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

hei Ingebjørgdet stemmer med opplysningene i melhusboka ja...men takk for tips... sivert var en svært 'produktiv' kar, for å si det sånn :-)anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

hei igjen Ingebjørgdu skulle ikke ha notert mer om etterslekten til Sivert??når jeg omsider kommer igang med registrering så har jeg tenkt å ha fokus på etterslekt etter Sivert. (han er min TT oldefar i rett farslinje)mvh anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Hei Anders Dessverre har jeg ikke så mye av det. Antar du er etterkommer etter Iver Sivertsen. Isåfall er vi litt i slekt (-'stævelmænninga' som bestemor kalte det) siden vi har felles aner i Ellev Hallvardsen Kregnes og Anne Evensdt. Forset. Jeg er også lenger ute i slekt med Berit Evensdt. Gravråksgjerdet, derfor hadde jeg notert at hun fikk barn med Sivert.-Du har nå litt å holde på med da med alle barna til han Sivert :))Mvh. Ingebjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

hei igjen..det skal blr en stri tørn ja, han hadde jo en hel barnehage etter seg... :-)jeg hører med i rekka iver, ivar, ingebrigt, inge... og så meg da... :-)men selv om sivert gikk forran som et forbilde i barneproduksjon, så har ikke resten fått like mange, sånn at det er ikke sikkert det blir så ille.. men nå begynner det å dukke opp noe videre bakover, og det er jo arti... siden linja slutter med sivert i melhusboka...mvh anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Anders Rofstad

Re 10 og 13prøver å nøste litt i etterslekta til kari, og støter på 'problem' nesten med det samme...nå har jeg gått igjennom begravde i Melhus fra 1904 (der kari blir enke) og fra til 1925, uten å finne hennes dødsfall.ble ho ekepsjonelt gammel, eller flytta ho til et av barna så ho døde et annet sted enn melhus???hjelp mottas men takk!mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.