Gå til innhold
Arkivverket

[#69181] Erik Antonius (Anton) Sundstrøm - bosted?


Gjest Harald Rasmussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Rasmussen

Jeg er imponert over hvor flink enkelte er til å komme med opplysninger. Kan noen hjelpe meg? Det gjelder søk etter Erik Antonius (Anton) Sundstrøm, f. 13.11.1883 i Alta. Han reiset tidlig ut, og det er sagt at han nok dro til Nordland et sted. I min lokalhistorieskriving skulle jeg gjerne fått med hvor han dro og når han døde. Hvem har tips å gi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ikke i utfl listen fra 1904-1916 heller. Nå kan der være mangler i de listene, men de bør være korrekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Rasmussen

Hei Arnfrid! Det er hyggelig at du viser slik hjelpsomhet. Det jeg har fått vite, er at var en stund på Svalbard tidlig på 1900-tallet, og etter det skal han være dratt til Nordland. Om han har vandret videre, vet jeg ikke. Hadde man enda hatt tilgang på en folketelling f.eks. i mellomkrigstiden, kunne man kanskje funnet hvilken kommune han dro til. Men det lar seg vel ikke gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

FT 1910 kommer om 3/4 år, så vi får vente på den.har du noen mistanke om at han kan ha emigrert?Kan han ha brukt et annet etternavn?A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Rasmussen

Dette med FT 1910 er en hyggelig nyhet. Jeg er sikker på at Erik Antonius (brukte også bare Anton)ikke forandret etternavn. Hvorvidt han dro til Amerika, er mer usikkert, men jeg tviler nok på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.