Gå til innhold
Arkivverket

[#69184] Melhus 1826-1841, viede ?


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Mulig det er jeg som ikke finner fram til krk.bøkene igjen, men jeg finner ikke: STL, Melhus 691A05 1826-1841 Viede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

Den finner ikke jeg heller. Men det er lagt ut klokkerbøker med vigselslister for perioden for alle sognene i Melhus prestegjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Det er nok fordi 691A05 er ei soknedelt bok. Det er dessverre en del av denne type kirkebøker som fortsatt mangler ute på nett, men forhåpentligvis vil vi også få tatt disse i løpet av sommeren.Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Svein Warberg

Takk for purring :) Det viser seg at 691A05 nok ikke er blitt skannet. Opprinnelig har den sammen med 691A04 utgjort èn bok som senere er delt i to ved restaurering og nyinnbinding. Nettopp det er nok grunnen til at vi klarte å overse den på mikrofilmen fra 1950, som har vært skannningsgrunnlaget. Vi har tatt filmen frem igjen idag og skannet de bildene fra den som 691A05 utgjør. Som Mette (4) skriver, er boka i tillegg soknedelt. Vi tar sikte på å få til soknedeling og indeksering i løpet av uka, slik at den kommer på nett fk. lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Pga en endring i rutinene for oppdatering av webserveren vil boka først komme på nett fra onsdag i neste uke.Webserveren oppdateres én gang i uka, og med de datamengdene vi etter hvert har opparbeidet oss, tar oppdateringa circa ett døgn. Hittil har den ukentlige oppdateringa gått i helga, men vi har besluttet å flytte den til en hverdag. Går det noe galt under oppdatering, vil det da være folk på jobb som kan løse saken umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.