Gå til innhold
Arkivverket

[#69185] Torsten Torbjørnsen, gift i Hedrum, Vestfold i 1802, hvem var han?


Gjest Sissel Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Her fant jeg forresten dødsfallet hans, i 1829. Han har vel hatt arbeid som bødker, men jeg klarer ikke å tyde hva som står under anmerkninger. Alderen i forhold til FT 1801, samsvarer ikke helt, men det kan være en mulighet for at det er den samme. Permanent sidelenke: Lenke Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

(4) Det er riktig at t.i.r. i denne sammenhengen står for Telemarkske (nasjonale) infanteriregiment.Om det betyr at grenaderene i regimentet var telemarkinger, skal være usagt, men i FT1801 ser jeg i alle fall noen få typiske telemarksnavn som Salve, Råmund, Kittil og Torjus.Torsten var et nokså vanlig navn i Vestfold, mens Torbjørn ikke var så mye i bruk der på denne tida, selv om det forekommer. Navnet var derimot ganske vanlig i Telemark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Karin Henriksen

Jeg ser at det har gått 'skeis' med linkene mine, men prøver igjen med denne vet ikke om du har noe på Karen Maria.LenkeMvh Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Takk, jeg hadde denne fra 1801. Har det som står i Hedrum bygdebok om familien hennes på Hagen u/ Faret. Men vet ikke noe mer om hvor foreldrene hennes kommer fra. Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Håper fortsatt å få nøsta litt mer om hvem denne Torsten er. Er det noen som har tilgang til bygdebøker for Hjartdal og som kan sjekke ut litt i forhold til det forslaget som kom fram i innlegg 5? Da kan man kanskje utelukke ham i hvert fall. Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Når sønnen Carl Anthoni blir døpt i 1817, står en Torsten Torbjørnsen som fadder. Vet ikke om det da er ment faren eller en ev. bestefar Permanent sidelenke: Lenke Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Den samme er fadder ved Hans Hendrick sin dåp i 1821. Der er også en Ole Torstensen fadder, og det er sannsynligvis parets sønn som ble født i 1805. Permanent sidelenke: Lenke Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.