Gå til innhold
Arkivverket

[#69192] Tydehjelp (og bygdebokoppslag) for to giftemål i Våle, Vestfold


Gjest Ken V. Nordberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Ken V. Nordberg

I mitt slektstre har jeg to par gift i Våle, Vestfold: Ole Kristoffersen, gift 1715 med Olaug Sørensdatter og Ole Vemundsen, gift 1727 med Olaug Sørensdatter (Olaug giftet seg opp igjen med Ole Vemundsen etter at Ole Kristoffersen døde) Disse data kommer fra slektstre satt opp av andre familiemedlemmer, så derfor volle jeg sjekke disse dataene opp mot kirkeboka og fant følgende sider: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8152&idx_id=8152&uid=ny&idx_side=-132>Lenke (se høyre ark, på toppen): Der står det (tror jeg) Olle Christoperssen og Ollon(?) Søfrensdaatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Theie

HeiJeg kan bekrefte navnene bortsett fra at det i begge tilfeller står Ollou, ikke Ollon. Det er derfor ikke særlig tvil om at navnet må tolkes som Olaug. På Olle Christophersen står også død foran navnet.Jeg har ikke Våleboka, så jeg kan ikke svare deg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Ole Kristoffersen og Ole Vemundsen er omtalt under Grøstad på s.1474 I Våle bygdebok. Ole's forfedre er omtalt under Sørby nordre på s.457-459.Hvis du sender meg privat mailadresse kan jeg skanne disse sidene til deg.jonebh alfakrøll online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.