Gå til innhold
Arkivverket

[#69195] USA - Noen som kan hjelpe med oppslag?


Gjest Geir Woll
 Del

Recommended Posts

Gjest Kurt Østbye

1. Det bor ialt 37 personer med navnet Hovik i Snohomish ved census i 1920. Dette inkluderer familien til Ludwig Hovik hvis navn er feilskrevet som 'Horik'.2. De er fordelt på 7 townships: Arlington, Stanby, Shoultes, Edgecomb, Outlook, og Marysville. 1-2 familier på hvert sted.3. Ja. Ved census den 9. januar 1920 er Morris 3 4/12 gammel og Lucile er 5/12 år gammel.Skal se på spm. 4 og 5 om litt. Ja, Ludwig er faren til Ed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

4. Jeg skrev feil alder på Lucile i innlegg 51, det skal være 1 år og 5 mndr. dvs. hun er født 29. juli 1918 (innlegg 14).5. Washington Births, 1907-1919Name: Maurice Edwin HovikBirth Date: 2 Aug 1916Location: Snohomish Sex: Male Race: WhiteFather's Name: Edward Hovik Mother's Name: Martha Evansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Woll

Peronen var helt ukjent inntil jeg fant Morris i mitt innlegg #50 og bekreftelsen kom i ditt innlegg #52 om at dette var sønn av Martha og Edward.At det var samme person var jeg da klar over - uttalelsen på disse navnene er jo veldig lik og alderen stemte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Woll

Takk for det, Kurt! Jeg forsøker med noen flere spørsmål!Har funnet en telling som var tilgjengelig (fritt) på nettet: Census 1910 Skagit - Skagit Valley Genealogical Society [url="http://www.rootsweb.ancestry.com/~wasvgs/databases/databases.html>LenkeHer finner vi hele familien Evanson (les: Evensen) i Conway - Skagit county. Foreldrene født i Norge og barna født i staten Washington:Ben - 42, Josephin - 40, Alena - 18, Ervin - 17, Bertha - 15, Alfred - 13, Martha - 11, Ida - 9, Herman - 61. Her ser vi at hun som tidligere ble kalt Annie - kalles Alena! Er det mulig å finne ut hvor hun blir av ved Census 1920/1930 evt. død?2. Her ser vi at han som ble kalt Einer/Einar/Ernie - kalles Ervin! Han skal også ha mellomnavnet Herbert. Er det mulig å finne ham ved Census 1920 (1930 har jeg tidligere mottatt - da er han og kona samt 4 barn bosatt i Quilcene i Jefferson county - WA)? Evt. død?Bethlehem Evangelical Lutheran Church Death Records (1917-1929) - Whatcom county - WA LenkeEVENSEN, Miss. Ida death: 14 Dec 1923 buried: 16 Dec 1923 age: 24? Place of death: Bellingham (les: i Whatcom county) Born: Norway *) Buried at Woodlawn CemeteryDet står jo at hun er født i Norge, men det behøver ikke å være riktig. 'Min' IDA er født i Skagit county (mest sannsynlig) - WA. Hun står i Census1910 (se ovenfor samt mottatt tidligere) som 9 år gammel - altså født 1900/1901 og det kan jo passe noenlunde med alderen ved dødsfallet 24? !3. Kan noen bekrefte at dette er 'min' Ida - dattera til Bernt? Mulig å finne hennes fødselsdato og hvor hun er ved Census 1920?POLK DIRECTORY 1911-12 R.L. POLK & CO.'S 1911-12 SKAGIT COUNTY - WA ;;; TAX LIST Alphabetically arranged by names, showing total amount of personal property listed by the Count Assessor (individuals, not firms), together with postoffice address

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Census 1910 har du tidligere fått i innlegg 5. At navnene er forskjellig fra den du fant, er at de har tolket navnene forskjellige. Annie (ev annet) er det mye kluss over.Einar H. Evensen døde i 1970 jf innlegg 26.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1920 United States Federal CensusName: Einar H Evanson Home in 1920: Arlington, Snohomish, Washington Age: 26 years Estimated Birth Year: abt 1894 [abt 1892] Birthplace: Washington Relation to Head of House: Head Spouse's Name: Cora Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Marital Status: Married Race: White Sex: Male Home owned: Rent Able to read: Yes Able to Write: Yes Image: 35Household Members: Name Age Einar H Evanson 26 Cora Evanson 24 Viola M Evanson 4 4/12 Bruce E Evanson 2 11/12 Ethel M Evanson 8/12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Woll

Takk for info.'en, Hanne Line!Ad#58 - jeg var klar over at jeg tidligere hadde mottatt Census, men i og med at det var tolket med andre navn i den linken jeg oppga - trodde jeg at de navnene kunne være korrekte og dermed større muligheter til å finne de i census'ene jeg spurte etter!Vedr. dødsdato'en til Einar så hadde jeg registrert denne (etter tidligere mottatt innlegg), men jeg klarte å overse dette når jeg skrev innlegget!Ad #59 - her fant du dem i 1920! Jeg hadde kanskje håpet at man også kunne finne en eller begge Cora's foreldre i denne husstanden! Men der var de ikke!Her finner jeg dødsfallet til Cora - stemmer bra med tidligere antatt fødselsår (ca. 1896) og også det at hennes mann Einar dør i Shasta i 1970 (tidl. mottatt innlegg). Så det er vel nødt til å være 'min' Cora eller ...? Er det noen som kan bekrefte dette?Cora EVENSON Lenke Birth Date: 11 Oct 1895 Death Date: 15 Apr 1973 Social Security Number: 533-14-6423 State or Territory Where Number Was Issued: Washington Death Residence Localities ZIP Code: 96007 Localities: Anderson, Shasta, California - Olinda, Shasta, CaliforniaMvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

SSDI for Einar viser også Anderson, Shasta. Så det er vel meget stor sannsynlighet for at du har funnet rett Cora. Men jeg kan ikke bekrefte det. :)-Arne Evensen:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Woll

Igjen en masse takk til deg, Hanne Line!Vedr. Cora - så går jeg nå videre med den forutsetningen at det er henne - kona til Einar jeg fant i #60.Den andre lenka på Arne Evensen er glimrende - her får jeg konkret noen ektefeller/fødselsdatoer m.m. som jeg har manglet! Jeg har selv funnet en del ektefeller, men da i stor grad kun etternavnet - samt at jeg har mange dødsdatoer - spesielt på Knutzen-familien.Så nå er det bare å ta nye tak med å få inn en masse nye data!Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Woll

Ad#61 link - der står det at Elida og Alfred Peter's sønn er: 10 ii. Jess Harold KNUTZEN was born 24 JUN 1904 in Burlington, Skagit, WA. He married Evelyn Augusta ADAMS. She was born 27 MAY 1907 in British Columbia, Canada.Jeg hadde hans kone som Louise M. Evensen - se obituary Whatcom county LenkeMen kanskje dette er en annen Harold eller kanskje Louise er hans andre kone og Evelyn Augusta den første? Ref samme link #61: Jeg har en Warren Knutzen, som ikke er nevnt i denne linken. Han er sønn av av Elida og Alfred Peter. Han er nevnt ved et par av søskenes og begge foreldrenes obituries.Jeg har ikke noe info på ham annet enn at han hele tiden da står som bosatt i Shelton i county Mason i WA - siste gang nevnt 1982. Jeg lurte på noen flere opplysninger om ham!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Louise er nok Jess Harold 2. kone:Jess Harold Knutzen - Louise Marie Skelly - Whatcom Marriage RecordsRecord Series: Marriage RecordsCollection: Whatcom Marriage Records ?County: Whatcomdocument no. : nwwtcmcv58b_276groom's name: Jess Harold Knutzenbride's name: Louise Marie Skellymarriage date: 11/20/1958 12:00:00 AMfiling date: 11/20/1958 12:00:00 AMcounty: Whatcomnotes:-Einar Evenson - Cora Hollenbeck - Skagit Marriage RecordsRecord Series: Marriage RecordsCollection: Skagit Marriage Records ?County: Skagitreference code: nwskgmc03322marriage date: 7/3/1914 12:00:00 AMgroom's name: Einar Evensonbride's name: Cora Hollenbeckother name bride:license #: 4172notes:-Du finner mer om knutzen/evensen/evenson i digital arkivet til staten Washington:http://www.digitalarchives.wa.gov/default.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Warren?Warren Knutzen - Florence Morkert - Kitsap Marriage RecordsRecord Series: Marriage RecordsCollection: KitsapMarriage Records ?County: Kitsapdocument no.: psktsmc11605groom's name: Warren Knutzenbride's name: Florence Morkertmarriage date: 8/12/1939 12:00:00 AMfiling date: 9/29/1939 12:00:00 AMcounty: Kitsapnotes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

WARREN KNUTZEN - Social Security Death IndexRecord Series: Death RecordsCollection: Social Security Death Index ?County: Statewidelast residence zipcode: 98584birth date: 02/29/1920death location: SHELTON, WAlump sum payment zipcode: 98584verification code:reference number: 533-16-1385social security number: 533-16-1385name: WARREN KNUTZENdeath date: 03/00/1983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1930 United States Federal CensusName: Elida A Knutzen Home in 1930: Ten Mile, Whatcom, Washington Age: 50 Estimated Birth Year: abt 1880 Relation to Head of House: Wife Spouse's Name: Alfred P Race: WhiteHousehold Members: Name Age Alfred P Knutzen 53 Elida A Knutzen 50 Harold Knutzen 25 Alma Knutzen 20 Manley Knutzen 17 Edgar Knutzen 14 Warren Knutzen 10 J Ernest Gardener 43 Jesse Gardener 50 Junior Mc Cracken 3 6/12-Har mistet oversikten for lenge siden, så det er fint at du spør når du lurer på noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Woll

Nok en gang takk for hjelpen og mange nyttige innspill, Hanne Line!Da fant vi Warren og som jeg antok så var Jess Harold gift 2 ganger - videre vielsen til Einar og Cora m.m.Nå noen facts og spørsmål vedr. Anna Christine Knutzen Crawford Mc Allister - hennes ektefeller og evt. barn!Hun er datter av Alfred Peder Knutzen og Elida Albertine Evensen Knutzen - ble født i Burlington, Skagit county, Washington den 19 mai 1903.Hun og William Harold Crawford giftet seg i Burlington, Skagit county, Washington den 16 jun 1940.Hun - nå Mrs. Anna Crawford ( Crowford) - bodde i Fairbanks, Fairbanks county, Alaska den 24 nov 1947. Bosted ved broren Edgar Alfred's død.William Harold Crawford dør i Alaska - han er elektriker.Hun - nå Mrs. Anne McAllister - bodde i Anchorage, Anchorage county, Alaska den 30 mar 1954. Bosted ved moren Elida's død.Hun bodde i Greenbank, Island county, Washington den 27 feb 1964. Bosted ved farens død.Hennes navn ble registrert som Ann McAllister den 27 des 1982. Hun bodde i Shelton, Mason county, Washington den 27 des 1982. Bosted ved broren Jess Harold's død.Hun er registrert som Anne McAllister og bodde i Shelton, Mason county, Washington den 19 nov 1988. Bosted ved broren Earl's død.?1: William - når dør han og hvor i Alaska (i Fairbanks)??2: Anna og William - får de noen barn? Hvem - født hvor/når??3: Når og hvor gifter Anna seg på nytt med mr. McAllister? Hva er hans fulle navn - født hvor / når??4: Får Anna og mr. McAllister noen barn? Hvem - født hvor/når??5: Når/hvor dør mr. McAllister??6: Når/hvor dør hun selv? Hun er i live i hvertfall i 1988!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Dette er vel svar på spørsmpl 6:Washington Death Index, 1940-1996Name: Anne K McAllister Date of Death: 17 Dec 1989 Place of Death: Shelton Age: 86 Estimated Birth Year: abt 1903 RESIDENCE: Mason Gender: Female SSN: 533-28-4531 Certificate: 032510-Social Security Death IndexName: Anne K. McAllister SSN: 533-28-4531 Last Residence: 98584 Shelton, Mason, Washington, United States of America Born: 19 May 1903 Died: 17 Dec 1989 State (Year) SSN issued: Washington (Before 1951)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Fant dette i et familietre:Warren Clyde Knutzen Birth: 29 February 1923Death: 1983 Shelton, mason, wa, usaSpouse:Florence E. Knutzen Birth: 7 Apr 1920Death: 15 May 1991 Shelton, Mason, Washington, United States of America-En sønn gift med ei med pikenavn Bloomfield (3 døtre og 1 sønn), og med ei med pikenavn Borden (en sønn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Social Security Death IndexName: Florence E. Knutzen SSN: 538-14-3773 Last Residence: 98584 Shelton, Mason, Washington, United States of America Born: 7 Apr 1920 Last Benefit: 98584 Shelton, Mason, Washington, United States of America Died: 15 May 1991 State (Year) SSN issued: Washington (Before 1951)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Woll

Nok en gang - tusen takk, Hanne Line!Ad #68 - er det noen som har muligheter å sjekke opp spm. 1 - 5? Spm. 6 har jeg fått svar på!Ad #70 - står det / er det mulig å finne navnet på denne sønnen til Warren og Florence evt. fornavnet til disse 2 han har barn sammen med - hhv Bloomfield og Borden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.