Gå til innhold
Arkivverket

[#69207] Aslach Larsen Mysen gift med Malene Eriksdatter fra Mysen, Enebakk, Akershus


Gjest Marit Herland
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Herland

De ble gift ca desember 1723 kanskje på Høland eller i Enebakk. Jeg finner ikke deres ekteskap. De flyttet til Sollerudeiet i Sørkedalen en gang melloom 1747-1751 (fra Aker.no) De fikk alle sine barn på Mysen før de flyttet og jeg har funnet følgende barn født av Aslach Mysen: Dorthe 1725, Erich 1726, Kirsten og Jon 1729, Ragnhild og Karen 1732, Erich 1734, Rasmus 1737 og Lars 1740. Mitt spørsmål er: Det er flere Aslach Mysen i kirkebøkene på den tiden og jeg er litt usikker på om alle disse barn er deres barn. Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Det var visstnok et ektepar Aslach Pedersen og Kirsten Evensdatter på Mysen på dette tidspunktet også. Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Aslach Larsens og Malene Eriksdatter ble trolovet i Høland 17. november 1722:Kildeinformasjon: Akershus fylke, Høland, Ministerialbok nr. I 1 (1719-1727), Kronologisk liste 1722, side 47.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7572&idx_id=7572&uid=ny&idx_side=-49>Lenke-og de ble viet i Løken i Høland Festum. Annunc. Mar. [Maria bebudelsesdag 20. mars 1723]:Kildeinformasjon: Akershus fylke, Høland, Ministerialbok nr. I 1 (1719-1727), Kronologisk liste 1723, side 51.Permanent sidelenke: LenkeIfl. Enebakkboka er det dette paret som har de barna du har funnet.Aslach Pedersen og Kirsten Evensdatter giftet seg i Enebakk i 8. oktober 1724, men det står ikke at de var på Mysen:Kildeinformasjon: Akershus fylke, Enebakk, Ministerialbok nr. I 1 (1719-1754), Ekteviede 1724, uten sidenr.Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Herland

Hei Laila, Du aner ikke hvor mange ganger jeg lett gjennom disse sidene, men jeg er ikke veldig flink til å lese den skriften. Tusen takk for hjelpen! Bare en liten ting: Det ser ut for meg som om trolovingen var 17. desember og ikke november. Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.