Gå til innhold
Arkivverket

[#69211] Else Gundersen gift Leth født 1912, herkomst?


Gjest Eric Swane
 Del

Recommended Posts

Gjest Eric Swane

Jeg prøver å hjelpe noen med å finne foreldre og søsken til en person som har levd nærmere vår tid og som vi har minimalt med informasjon om. Jeg mener å ha uttømt de skarve kildene vi slektsgranskere har tilgjengelig på nettet men harr kanskje glemt noe?Else Gundersen var født den 16 mai 1912 og døde 26 okt 1983.Hun ligger begravet på Grorud kirkegård (DIS gravminner) under navnet Leth. Hun var altså gift med en Leth, men han ligger ikke på samme sted, og de skal ha vært barnløse.Hun skal ha oppholdt seg på Toten fram til ca 1950 og deretter iallfall en stund i Drammen. En kan gjette at hun som gift bodde i Oslo. Det er alt som vites.Er det noen som tilfeldigvis kjenner noe til henne? Er det noen som har grei adgang til Aftenposten for de dager da det forhåpentligvis ble publisert en dødsannonse for henne? Tilgang til adressebøker for aktuelle steder og perioder? Er det neon som har ideeer til hvordan en sporer opp slike personer?mvh Eric

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Hei du kan ta deg en tur på biblioteket og lese Aftenposten fra 1983.Jeg selv fant min oldefars dødsannonse igjennom lesing av aviser fra 1940.De har jo digitalisert de fleste aviser fra langt tilbake.Når det gjelder adressebøker finnes vel disse på de ulike statsarkiv.Hun døde jo i 1983 da skulle det vel være enkelt å finne hennes dødsannonse i avisen(på nettet). Ønsker deg lykke til videre. Mvh.Lisbeth W.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eric Swane

Lisbeth, takk for respons!Det er mulig en del biblioteker på Østlandet har gamle årganger av Aftenposten i sine magasiner, men der jeg bor vet jeg ikke hvor det skulle være.Hvis Aftenposten for 1983 fins på nett, så er jeg takknemlig for en lenke dit!mvh eric

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.