Gå til innhold
Arkivverket

[#69276] Fanøy - Ingeborg Christine Hansdatter


Gjest Guttorm Flygel
 Del

Recommended Posts

Gjest Guttorm Flygel

I FT 1865 for Bø i Vesterålen står det at Ingeborg var født 1816 i Bergen. Hun var da gift med Jens Peter Andersen. De ble gift 28 jul 1843 i Hadsel. I FT 1875 står det at hun var født 1819 i Fanø. Hun var da gift med Peter Olaus Andersen. De ble gift 10 jan 1858 i Bø i Vesterålen. Her står det at hun var født i Fanø og at hennes far heter Hans Simonsen. Ingeborg døde 17 sep 1891 på Lokø i Bø. Kan noen hjelpe meg å finne når/hvor Ingeborg var født og hvem var hennes foreldre?Mvh Guttorm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Det kan sjå ut som ho ikkje er frå Bergen i alle fall, men eg har ikkje sjekka veldig nøyaktig. Ei lita problemstilling: Dersom ho var gift med Jens Peter Andersen i 1865, korleis kan ho då ha blitt gift med Peter Olaus Andersen i 1858. Er du sikker på at det er same Ingeborg du har i 1865 og 1875.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har ikke funnet at hun ble døpt i Fana 1816-21.Men er Fanø det samme som Fana? Jeg har funnet Fanø i Danmark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Fana blei tidlegare skreve Fanøe. Eg har prøvd å leite etter far hennnar, Hans Simonsen, i Fana, men heller ikkje funne han i FT 1801, gifte eller gravlagde.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Hei,Denne damen er etterlyst tidligere. Se 57332Jeg har ikke kommet noe videre og er derfor fortsatt interessert i flere opplysninger om familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guttorm Flygel

Til innlegg 2: Beklager, men jeg skrev at hun var gift med Jens i 1865, det er ikke rett, hun var da gift med Peter. Jens døde 14 apr 1853 i Hadsel. Kan Fanø være utafor Florø i Sogn og Fjordane?Mvh Guttorm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guttorm Flygel

Jens og Ingeborg hadde ei datter, Anna Gunelia Jensdatter, f. 14 sep 1845 i Bø. I FT 1875 står det at hun var tater og blandet. Lenke Var det hennes mor som var tater?Mvh Guttorm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Her er lenken LenkeBjørg, ved dåpen til Ingeborgs søster, Elen Sophie, i juni 1826 står det at hun er født på en øy, men navnet er vanskelig å tyde. Dessuten er hun ikke ført i klokkerboken, og hun er ikke i jevnførselsregisteret, slik det står i MB.Dette tolker jeg slik at hun ble døpt i Fana, men var f et annet sted, altså på en øy. Lurte på om det var Lerøy, men jeg finner henne ikke i KB for Sund.Er det noen som har funnet hvor Elen Sophie faktisk var født?I og med at Ingeborg ikke ble vaksinert før rett før vielsen i 1843 er det vel tvilsomt at vi finner noen vaksinasjon, men skal ta en titt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Hei Arnfrid,Ved dåpen til Elen Sophie står det 'Barnet fød i Lerøen'. Tre av fadrene var fra Lerøen, Rasmus Simonsen og Johanne Marie Jonsd. var 'fra Borgund'. Ettersom hun er døpt i Fana vil hun vel ikke finnes i noen annen kirkebok. Men det er litt pussig at hun ikke står i klokkerboken. Man var kanskje ikke så nøye på det med omreisende??Jeg tror at fadderen Rasmus Simonsen kan være en bror av Hans, og at det er ham og Johanne Marie Jonsd. som er nevnt her [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=55337&sok=&nr=19&antinnlegg=3#anker>Lenke og her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.