Gå til innhold
Arkivverket

[#69280] Etterkommere etter Ole Trondsen, Veøy


Gjest Inge M Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inge M Johansen

I FT for 1865 finner jeg: Ole Throndsen Husfader g Husmand med Jord 1830 Veø Guri Andersdatter hans Kone g 1834 Grytens Jakob Olsen deres Søn ug 1860 Veø Sivert Olsen deres Søn ug 1863 Veø Anton Olsen deres Søn ug 1856 Veø Marit Olsdatter deres Datter ug 1865 Veø Gjertina Olsdatter deres Datter ug 1858 VeøNoen som har oversikt over etterslekta til Ole og Guri? Jeg er spesiellt interessert i sønnen Anton. Jeg har at han ble gift i Bø, Nordland med Elen Aronsdtr den 11 jan 1892 og at de fikk Arnt i 1992 og Gudrun i 1994, begge født i Bø. Det ser ut til at familien flytta til mannens hjemsted Veøy og der fikk sønnen Ole i 1998. Vet noen om de fikk flere barn? Hvor ble det av Arnt og Gudrun? Ole flytta til Bø igjen og ble gift der, så den delen har jeg oversikt over, han tok da slektsnavnet Hjelvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Ingunn Selnes
Lenke Her er vel Guri og Ole på Løvoll i Hjelvika i 1900. Hjelvika er i nåværende Rauma kommune, men var tidligere i Veøy. Men det er ikke mange av barna som er med her. De siste du skriver fødselsår til er vel ett hundreår feil?Mvh Randi Ingunn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Ingunn Selnes
Lenke Her er Elen og Anton på Gjermundnes i Vestnes i 1900. Gjermundnes i Vestnes og Hjelvik i Rauma er nabogarder med bare et kort stykke i mellom.Mvh Randi Ingunn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.