Gå til innhold
Arkivverket

[#69282] Elen Margethe Pedersdatter Barset


Gjest Tore A. Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore A. Karlsen

Har lite om min oldemor Elen Margethe Pedersdatter Barset, født i Åfjord ca 1834. Gift 20.10.1871 med Israel Mikaelsen Hellem. Død 24 04 1907. Faren het sannsynligvis Peder Johnsen Barset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Hei De er vel viet her som par nr 5 ? Lenke Det er ikke lett å lese denne, men jeg synes det står Bratset - ikke Barset. mvh Aud Marion Røen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Jeg fant familien på Bratsetøra, side 259, i H.K. Hansens Åfjord og Jøssund Gårdshistorie, bind II. Elen Marie var f 31. des. 1833 på Selnes, konfirmert 1849 fra Bratset (utflyttet til Bjugn prestegjeld i 1867). Hennes foreldre var Per (Peder i kirkeboka)Johansen, f ca 1795 og Randi Mathiasd. f 22. april 1803 på Grimstad. Elen Maries dåp (nr 12) [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2384&idx_id=2384&uid=ny&idx_side=-62>Lenke - og konfirmasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Fra Leif Wahls Gårdshistorie for Nes, bind II:'Israel Mikaelsen Hellem ble som før omtalt gift 20/10-1871 med tjenestepiken på gården, Elen Maria Pedersdtr. Barset f. 1834, datter av Peder Johnsen Barseth. Den andre gårdeieren broren Jakob Olaus Mikaelsen ble gift 24/8-1875 med piken Elen Johanna Sivertsdtr. f. 31/3-1856 i Bjørnør, datter av Sivert Olsen Osen.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.