Gå til innhold
Arkivverket

[#69294] Hjelp! Hvor ble det av Johan og Mina Augusta Rasmussen, Berg i Østfold


Gjest Bjørn Dahler
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Dahler

Hei!Er det noen som kan gi meg tips om hvor det ble av etterkommerne til Johan og Mina Augusta som bodde i Berg i Østfold iflg FT 1900 ? LenkeHilsen Bjørn Dahler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Grethe Flood

Hei Bjørn Dahler!Den eldste sønnen Rudolf Severin, ble døpt i Glemmen i februar 1887 - Østfold fylke, Glemmen, Ministerialbok nr. 11 (1878-1917), Fødte og døpte 1887, side 199. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3446&idx_id=3446&idx_listetype=dp&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-207>Lenke Permanent bildelenke: Lenke. Da er det kanskje han som emigrerer her i 1924 til Canada -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl Johnny Sommer

Hei Bjørn - Johan Rasmussen Løkeberg og Mina Augusta Svendsdatter,giftet seg 7 aug 1881,i Svindal Våler.Deres første barn,var Karl født 20 okt 1881 i Glemmen.Neste barn var Klara Marie født 24 juni 1883 i Glemmen.De bodde da på stedet Bilet i Glemmen. Hilsen Karl Johnny Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Dahler

Hei Karl Johnny!Takk for opplysningene. Jeg har opplysninger om 4 andre barn, men ikke disse to. Du kjenner ingen i familien vel?Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl Johnny Sommer

Hei Bjørn - Kjenner ingen i familien,men deres vielse 7 aug 1881,ga meg et hint om at det burde være barn født før 1887.Familien bakover,går jeg ut i fra at du har kjennskap til?Jeg legger likevel til Johan og Minas foreldre.Johan Rasmussen f:12 feb 1853 skibtvedt,foreldre Rasmus Larsen og Karen Olsdatter(Gjennestad).Mina Augusta(tvilling med Ole) f:10 sept 1859 Våler,foreldre Svend Olsen og Maren Johanne Christensdatter(Høybråten)Håper du finner etterkommere .Hilsen Karl Johnny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.