Gå til innhold
Arkivverket

[#69332] HO Samnager Kvitingen/Høysæter Cecilie Nilsdtr. f. 1821, far Nils Nilsen?


Gjest Kjell-Arne Mellum
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug R. Petit

Nils Tomassen d.e. gifter seg her med Marta Karoline Selvig i 1903: LenkeDerimot finner jeg ikke ekteskapet til Nils d.y. i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Så fant jeg Kristine Tomasdtr i ft for Indre Holmedal i 1900: Lenke Hun er gift med Oliver Olsen Fauske og har tre barn.Men hvor har de giftet seg? I Fjaler/Holmedal begynner kirkebøkene først i 1895 og de for Fjaler stopper i 1886.Men det kan jo være at de giftet seg i Samnanger selv om barna er født der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK, hjernecellene er fortsatt på plass etter noen øl... ;-)) det handler om Nils Thomassen og Anne Gjertsdatter. Barnløse. Døde som fattiglemmer, hun på Nordbø, han på Aadland hos broren. HVEM VAR HUN?Mvh Jazz-mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Hun oppgir jo fødested Bergen både ved vielsen i 1866 og FT 1900. Ved innførsel død oppgis det Fusa. Men det er jo andre en hun selv eller hennes avdøde mann som opplyser :) Så det er vell sannsynlig at hun er født i Bergen, og etter oppgitt alder så passer jo hun som fødes i 1836 i Bergen. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=51&filnamn=dp12011816&gardpostnr=13591&personpostnr=40757#nedre>Lenke Med foreldre Gert Janssen Røpke og Elisabeth Nilsen. De vies i NK 1835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det var ikke bra.Finner ingen aktuell Røbke for Anna med globalt søk. Vi får se om de fikk flere barn, og søke via dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ser ut som Anne Louise er eldst av flere barn. De bor hele tiden i 9-48. Berte, Cornelis, Peder m.a. Peder f 1844. De må vel ha kommet i pleie på landet, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

jeg mener i Sunnfjord. Men ble hun gm Hans Nagel eller dro hun tilbake til byen og kanskje til Samnanger.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Kan det da være at opplysningene om fødested Fusa har noe for seg? Der er det jo nok av Gjert/Gitler?Den som passer best er jo Anna i tjeneste på Helland i FT 1865 Lenke selv om alderen ikke stemmer helt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.