Gå til innhold
Arkivverket

[#69352] Johannes Bengtson,Sverige


Gjest Else Hana Flønes
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Hana Flønes

Håper noen kan hjelpe meg med opplysninger om Johannes Bengtson, fødd 10.juli 1846 i Sverige. Johannes giftet seg med Josefine Gaustad, fødd 27.januar 1853 på Bronstad, Romedal.Hun bodde da i Tvedestrand. De bosatte seg i Arendal, der han drev manufakturbutikk. Han døde i Arendal 7.mai 1893. Hva het foreldrene, besteforeldrene hans og hvor i Sverige kom han fra? Var han i slekt med Karl Johan Bengtson som jeg har etterlyst her på forumet tidligere? Ikke umulig, siden de begge flyttet fra Sverige til Arendal. Mvh Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Hana Flønes

Hei! Jeg vet ikke når og hvor de ble viet,men regner med de ble viet i Tvedestrand eller Arendal. Vet de fikk en datter,Anna Henriette, 25.juni 1882. Om de fikk barn som døde før Anna ble fødd vet jeg ikke.Har leitet i kirkebøkene, men ikke funnet noe ennå. Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.