Gå til innhold
Arkivverket

[#69376] Oline Westgaard f. 1875 - hvor ?


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiVed denne dåpen jente nr. 57: Lenkeer foreldrene Oline Westgaard og Kristian Vik.Jeg har forsøkt å finne de ved folketellingen i 1900, men har litt problemer. Har heller ikke funnet vielsen deres.Jeg tror at Oline muligens kommer fra Vang, Hamar, men er ikke sikker.Noen tips ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Fadrene heter henh vis Inga, Jens og Kristian Westgaard, finner Inga f. 1861 i Vang/Hamar, og Jens f. 1877 Vang, i 1900-tellingen, begge med Vestgaard/ Westgaard som etternavn. Et spor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Ja, jeg har også sett dette med Westgaard født i Vang, men jeg greier ikke å finne hende døpt der.Spørsmålet er når de tok slektsnavnet Westgaard og om hun kanskje ved dåpen har farsnavnet som etternavn. Har sett etter alle med navn Oline, men fant ingen med en far som var relatert til Westgaard-navnet.Christian som Sissel fant er sikkert rett person. Nordland er jo stort, så jeg håper å finne vielsen deres, for da får man jo en del informasjon med på kjøpet.Takk, begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

I FT 1900 finner vi en Anders Olsen Westgaard, født i Vang i 1871 Lenke Kan dette være en bror og at Oline er registrert med etternavn Olsen eller Olsdatter? Dessverre kommer i hvert fall ikke jeg inn på de skannede kirkebøkene i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Rart med den lenken...... jeg har kopiert den til et word-dokument og har vært inne på siden ved hjelp av den - men nå går det altså ikke. Hmmm - kanskje et problem med digitalarkivet.Kirkeboken er: Kildeinformasjon: Oslo fylke, Gamle Aker, Ministerialbok nr. 13 (1901-1908), Fødte og døpte 1907, side 227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeDenne damen het Oline Olsen ved sønnen Alf Arnt Marenius sin dåp, fant jkeg ut før lenkene til kirkebøkene sluttet å virke.Kan hun ha blitt enke, og så gift med hr. Vik? Kanskje gift i Aker? Gamle, østre eller vestre?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Fant ei Oline Andersen konfirmert i Vang, født 1875. Foreldrene het Anders Olsen Og Karen Jensdt Vestgård.Dette er kanskje hennes mor i ft1900 LenkeLegger inn lenke når kirkebøkene blir tilgjengelig igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Bra innsats Erling!-men kan jeg være sikker på at 'min' Oline er den samme som er født Andersen ?Foreløpig er det indisier, men ingen klar link. Hva med fadderne i dåpen? Ingen av disse navnene dukker opp i sammenheng med denne familien. (Inga, jens og Kristian Westgaard)Jeg holder på å gå gjennom alle kirkebøken for Oslo, men forløpig er ingen vielse funnet. Men jeg kan jo ikke gi opp nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Helt sikker kan du ikke vøære før du finner hennes ekteskap. Har du flere barn i det ekteskapet til Oline?PS: Fadrene kan jo være bekjente Westgård-folk som de har valgt til fadre, om det ikke er helt nær slekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.