Gå til innhold
Arkivverket

[#69376] Oline Westgaard f. 1875 - hvor ?


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Ja, med Jens sin konf. som jo er en avn fadrene, syns jeg det bør kunne antas sterkt at det er rett Oline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Ja, nå er jeg også ganske sikker. Om de fikk flere barn vet jeg ikke enda, men jeg har tenkt å lete litt etter det, når jeg er ferdig med å se etter vielsen.Så kan man lure på hvorfor de alle tar navnet Vestgård - Andersen var vel ikke fint nok, når man flyttet til hovedstaden........For et par år siden lå jeg på sykehus med en dame i 80-årene og hun fortalte at da familien flyttet til byen, skiftet faren navn fra Minnestraum til Hansen !! For i Bergen kunne man ikke ha et strilenavn.Så synd - tenk å ha et så spesielt navn og kvitte seg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Min oldefar het Endre P. Gaashus, til sin 'døyande dag', et etternavn som i dag kun bæres av 15-16 stk., mens alle barna hans tok etternavnet Endresen da familien gjorde byfolk av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Jmfr innlegg 16 og det som i FT 1900 sannsynligvis er Olines mor. Fant yngste sønn Oscar døpt her Permanent sidelenke: Lenke og det bekrefter i hvert fall at det er den samme familien. Har ikke funnet søstrene Johanna og Alma døpt, men sitter på jobb og har ikke så god tid. Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg har funnet vielsen til Anders og Karen, så da er jeg kommet over bøygen med den greinen.Så var det han Christian Wik fra Nordland, da.Jeg tror at jeg legger inn en egen etterlysning etter han, siden det ikke står noe stedsnavn på hans fødsel og siden jeg ikke har funnet vielsen.Takk igjen, begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Et skritt nærmere å identifisere han:Fant dem døde på gravminner under DIS, hun f. 31.03.1875, død 20.03.1958, kalt Oline Vik, gml.aker, han Kristian Tollefsen Vik f. 13.05.1875, død 20.05.1969, vestre gravlund. Ser ut til å ha blitt meget gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
Lenkeog i 1900-tellingen, nå med bosted Vik.Så når Kristian Wik opplyser i 19oo at han er født i Nordland (innlegg 2), så er det en tilnærmet sannhet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Nå ble jeg virkelig imponert!Dere er bare fantastiske!Gravminner er ofte et bra sted å lete. Det har jeg også funnet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.