Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

[#69384] Olden i Nordfjord - Anna Eline Kvamme

Recommended Posts

*** Fødsel og foreldre ? - Dette er truleg så sjeldent navn at det burde være råd å finne henne. Ho kan vere fødd før og etter 1900 - gift 1930 i Vegusdal m Halvor Gunnarson Vindvand f 10.4.1898 - *** mvh kse ***

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jarl V. Erichsen

Hm. Jeg har - tanta til min svigerfar - Anna Jakobsdatter Kvamme f 26/7/1901 i Oldedalen/Innvik/stryn gm Halvor Homdrom i Vegusdal. Men alt stemmer ikke med dine navn, men uansett kan dette være en interessant parallellitet...?Min Anna ble lærer. Fikk to barn som jeg kjenner.- Jarl -

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jarl V. Erichsen

Kommer ikke inn på kirkebøkene akkurat nå, men på Dis-gravminner bekreftes mellomnavnet 'Eline'. Hun er begravet ved Vegusdal kapell d 17/1 1980. Jeg har hennes pikealbum liggende ved siden av meg her. Låner det av datteren for skanning. - Jarl -

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Harald L. Bakke

Eg får heller ikkje opp dei skanna kyrkjebøkene nett no, men eit oppslag i Bygdesoga for Innvik-Stryn finn eg ei Anna, dotter til Jakob Andersson Kvamme (d. 85 år gamal i 1933) og hans andre kone Rakel Rasmusdtr. Auflem (d. 77 år gl. 1941) på br.nr.1 på Kvamme i Olden.Kan det vere ho ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jarl V. Erichsen

Ja, Anna ble født i (gamle-)Jakobs andre ekteskap. - Jarl -

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

*** du verden - jarl og harald - eg tala nettopp med ein Knut Vollen Askland - han nevnte Jakob son til denne dama - det stemmer jo som fot i hose - trengs bare litt finpuss. *** eg legg inn det eg har av etterk. Det er synd det blir så rotete - hjelper litt når ein tek full skjerm . *** ellers vil eg gjerne ha kontakt direkte - eidskard#frisurf.no ************************ ********************************************* Etterkommere etter Gunnar Olson Moghus 1 Gunnar Olson Moghus f: 1844 i Fyresdal G310 - Vegusdalsboka S 544 d: i .. Anne Ådnesdtr Homdrom f: 1841 i 3 Born M Gunnar g: 1868 d: før 1878 i 2 Osloug Gunnarsdtr Moghus f: 09 apr 1871 i Gjøvdal - krkbk d: i Gjøvdal - (foto i Åmli avisa apr2009) 2 Ole Gundersen Moghus f: 17 mai 1873 i Gjøvdal - krkbk *2. Hustru til Gunnar Olson Moghus: .. Margit Jonsdtr Barlindkrona f: 23 feb 1854 i Treungen- *** Til Vegusdal Mai 1900 g: 09 mai 1878 d: i 2 Gunnar Gunnarson Vindvand f: 17 aug 1877 i Til Åmli - V544 d: i 2 Jon Gunnarson Vindvand f: 05 jan 1880 d: i Død Ugift 2 Anne Gunnarsdtr Vindvand f: 30 jan 1883 i Fekk Son Sverre Artur M Teatersanger d: i Vegusdalsboka S 544 ... J Torkildsen f: i Lillesand 2 Tellef Gunnarson Vindvand f: 15 sep 1886 d: i Død Ugift 2 Gro Gunnarsdtr Vindvand f: 09 apr 1890 ... Gunnar Hansson Skaiaa f: i Hægeland -Til Heistad 2 Turid Gunnarsdtr Vindvand f: 15 mai 1892 d: i Død Ugift 2 Nn Udøpt Pige Vindvand f: 11 mai 1896 i Bærås Åmli Krkbk 2 Halvor Gunnarson Vindvand f: 10 apr 1898 i Bærås Åmli Krkbk ... Anna Eline Jakobsdtr Kvamme f: 26 jul 1901 i Olden I Nordfjord *info web deb jarl veriksen g: 1930 d: 17 jan 1980 i Begravet Vegusdal kap - * info j ve . 3 Jakob Halvorson Vindvand f: omk. 1932 i ** knut vollen kjenner han

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jarl V. Erichsen

Se det! Ja datter til Anna bor på Evje og sønnen bor vel i Bygland/Byglandsfjord? Disse er jo min svigerfars søskenbarn, så dette er ikke langt borte. En sønnedatter av Jakob er gift/sambo m en nabogutt her fra Fevik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Bergesen

Anna Eline født 26/7-1901 døbt 22/9-1901 er datter til Jakob Andersen Kvamme f. 1848 og Rakel Rasmusdtr. f.1864, Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.