Gå til innhold
Arkivverket

[#69384] Olden i Nordfjord - Anna Eline Kvamme


Gjest Kjetil Sigvart Eidskard
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

*** Fødsel og foreldre ? - Dette er truleg så sjeldent navn at det burde være råd å finne henne. Ho kan vere fødd før og etter 1900 - gift 1930 i Vegusdal m Halvor Gunnarson Vindvand f 10.4.1898 - *** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Hm. Jeg har - tanta til min svigerfar - Anna Jakobsdatter Kvamme f 26/7/1901 i Oldedalen/Innvik/stryn gm Halvor Homdrom i Vegusdal. Men alt stemmer ikke med dine navn, men uansett kan dette være en interessant parallellitet...?Min Anna ble lærer. Fikk to barn som jeg kjenner.- Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Kommer ikke inn på kirkebøkene akkurat nå, men på Dis-gravminner bekreftes mellomnavnet 'Eline'. Hun er begravet ved Vegusdal kapell d 17/1 1980. Jeg har hennes pikealbum liggende ved siden av meg her. Låner det av datteren for skanning. - Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald L. Bakke

Eg får heller ikkje opp dei skanna kyrkjebøkene nett no, men eit oppslag i Bygdesoga for Innvik-Stryn finn eg ei Anna, dotter til Jakob Andersson Kvamme (d. 85 år gamal i 1933) og hans andre kone Rakel Rasmusdtr. Auflem (d. 77 år gl. 1941) på br.nr.1 på Kvamme i Olden.Kan det vere ho ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

*** du verden - jarl og harald - eg tala nettopp med ein Knut Vollen Askland - han nevnte Jakob son til denne dama - det stemmer jo som fot i hose - trengs bare litt finpuss. *** eg legg inn det eg har av etterk. Det er synd det blir så rotete - hjelper litt når ein tek full skjerm . *** ellers vil eg gjerne ha kontakt direkte - eidskard#frisurf.no ************************ ********************************************* Etterkommere etter Gunnar Olson Moghus 1 Gunnar Olson Moghus f: 1844 i Fyresdal G310 - Vegusdalsboka S 544 d: i .. Anne Ådnesdtr Homdrom f: 1841 i 3 Born M Gunnar g: 1868 d: før 1878 i 2 Osloug Gunnarsdtr Moghus f: 09 apr 1871 i Gjøvdal - krkbk d: i Gjøvdal - (foto i Åmli avisa apr2009) 2 Ole Gundersen Moghus f: 17 mai 1873 i Gjøvdal - krkbk *2. Hustru til Gunnar Olson Moghus: .. Margit Jonsdtr Barlindkrona f: 23 feb 1854 i Treungen- *** Til Vegusdal Mai 1900 g: 09 mai 1878 d: i 2 Gunnar Gunnarson Vindvand f: 17 aug 1877 i Til Åmli - V544 d: i 2 Jon Gunnarson Vindvand f: 05 jan 1880 d: i Død Ugift 2 Anne Gunnarsdtr Vindvand f: 30 jan 1883 i Fekk Son Sverre Artur M Teatersanger d: i Vegusdalsboka S 544 ... J Torkildsen f: i Lillesand 2 Tellef Gunnarson Vindvand f: 15 sep 1886 d: i Død Ugift 2 Gro Gunnarsdtr Vindvand f: 09 apr 1890 ... Gunnar Hansson Skaiaa f: i Hægeland -Til Heistad 2 Turid Gunnarsdtr Vindvand f: 15 mai 1892 d: i Død Ugift 2 Nn Udøpt Pige Vindvand f: 11 mai 1896 i Bærås Åmli Krkbk 2 Halvor Gunnarson Vindvand f: 10 apr 1898 i Bærås Åmli Krkbk ... Anna Eline Jakobsdtr Kvamme f: 26 jul 1901 i Olden I Nordfjord *info web deb jarl veriksen g: 1930 d: 17 jan 1980 i Begravet Vegusdal kap - * info j ve . 3 Jakob Halvorson Vindvand f: omk. 1932 i ** knut vollen kjenner han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Se det! Ja datter til Anna bor på Evje og sønnen bor vel i Bygland/Byglandsfjord? Disse er jo min svigerfars søskenbarn, så dette er ikke langt borte. En sønnedatter av Jakob er gift/sambo m en nabogutt her fra Fevik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Anna Eline født 26/7-1901 døbt 22/9-1901 er datter til Jakob Andersen Kvamme f. 1848 og Rakel Rasmusdtr. f.1864, Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.