Gå til innhold
Arkivverket

[#69407] Mikal Blom, Stavanger


Gjest Per Reppen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Reppen

Mikal (Mikkel) Blom og kona Georgine Marie Monsen har sonen Kristofer Johan født 09.11.1878 til dåpen den 19.01.1879 i St. Petri i Stavanger, dåp nr. 12: LenkeEr det nokon som har opplysningar om denne familien? Forfedrar og etterkommarar o.s.v., alt er av interesse.Mvh Per.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Frank Pagh

Ungkarl og styrmand Mikael Blom og Georgine Marie Monsen blev gift 18 oktober 1876 i Stavanger.Stavanger lysningsprotokoll 1875-1892.Her står der,at han var født i Hvidesøe 1 september 1852 og at hans far var Christopher Blom.Dåben finder du i: Telemark, Kviteseid I 6 1836-1858, side 195: 1852 nr. 103.Michel. Forældre Christopher Blom og Susanne Rasmusdtr. Næs. Venlig hilsen, Berit Pagh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Frank Pagh

Personer med navnet Blom - og især Christopher Blom - er også interessante for mig, så jeg har kigget lidt videre.Jeg finder desværre ikke Christopher Blom og Susanne Rasmusdatters vielse, men i samme kirkebog, som ovenfor, finder man følgende børn døbt:Side 8: Rasmus - side 52: Anne Andrea - side 474: et dødfødt barn - side 91 Christopher - side 124: Hans - side 151: Niels - side 195: Michel.Christopher Olsen Blom står nævnt som lensmand og konstitueret lensmand og boede på Udsund.I FT 1865 boede Rasmus Blom på Udsund og Christopher Blom m/ kone og de 3 yngste sønner på Næss.Berit Pagh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Frank Pagh

Kviteseid Mini I 4 1800-1814, side 58:1806 Juledag'Samme Dag i Laurdals Hovedkirke dóbt Saugfogden i (Vraalieosen ?)Ole Christophersen Bloms Són Christopher........'Moderen Anne Torbiórnsd: intr: Sexages: '-----Ved FT 1865 står der, at Susanne var født i Nissedal, så hende her må være en god kandidat:Nissedal Mini I 1 1811-1814, side 17:1811 nr. 7: Susanne Mallene Qvisling, forældre: Rasmus Nielsen og Andrea Nielsdatter.Ved Susannes konfirmation er Rasmus Nielsen lensmand. Berit Pagh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg tror kanskje den Christoffer Berit fant døpt 1806 kanskje døde som liten, da Ole Christoffersen Blom og Anne Thorbjørnsdatter døper nok en sønn Christoffer den 14 juli 1808 i Kviteseid: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?urnread_imagesize=full&info=topp&hode=nei&show=76&uid=35617&js=j>LenkeOg Ole Christoffersen Blom og Anne gifter seg 7 februar 1804 i Kviteseid: LenkeDa finner vi Ole C. Blom sammen med sine foreldre og søsken i FT 1801 her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Frank Pagh

Det var godt, at du fandt den rigtige Christopher og han blev - selvfølgelig - gift i Nissedal. : )Ole Christophersen Bloms forældre: Christoffer Jensen Blom og Anlev Olsdatter blev gift 30 december 1776.Kviteseid Mini I 2 1773-1786, side 23. Christoffer Jensen Bloms patronym fortæller mig, at det ikke er ham, jeg forsøger at finde.Berit Pagh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.