Gå til innhold
Arkivverket

[#69408] De bodde på Kåsne under Dørdal i Bamble/Telemark.


Gjest Solveig Kristine Westgård
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Kristine Westgård

Gråsteinsmurer Johan Gustav Jonasson født i 1842 i Sverige, og Ingeborg Kristine Nilsdatter født i 1844 i Kongsberg.Et av deres barn ble døpt i Bamble kirke i 1888, Adolf Wilhelm.Hvor ble det av Johan Gustav og Ingeborg Kristine etter 1888?Flere av deres barn bosatte seg på Skotfoss under Skien i Telemark.Johan Gustav Skrev seg for bare Gustav noen ganger også.Vet ikke når de døde og hvor de er gravlagt.MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Ser at de (iallefall noen av barna) bodde i Bamble til 1896. Olaves ble konfirmert der i 1891,Anna Marie i 1894.Da hadde de bosted Fæseth. Da Anton ble konfirmert i 1896 står det bosted Ødegaarden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Bra Hilde,jeg var innom disse,men kjente ingen av navna uten Johan igjen.Tror de andre står jo oppført med mellomnavna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Kristine Westgård

Hei.Svar til nr: 4, det er de samme folka Nils Johansson er bror til Johan.Det er noe jeg fikk se i Solum bygdebok side 339, Kjendalen under Meltvet. Der står det Gustav Jonasson kjøpte det i 1923 og solgte det igjen i 1925. Er det han? Flere av barna bodde på Skotfoss.MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Kristine Westgård

Hei igjen.Er det mulig å finne hvor Adolf Vilhelm er konfirmert? Han er døpt i 1888 i Bamble.Det er det yngste barnet. Jeg tror han giftet seg med ei dame som hadde navnet Anna Steinsmyr.Finner vi gifte til den yngste, så kan det stå hvor hans far bor.MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Kristine Westgård

Kan Adolf Vilhelm være konfirmert i Solum? Flere av søskna bodde på Skotfoss.MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Hei igjen, ser ut som konfirmantene i Bamble kirke er reg under Langesund i tidsrommet Adolf Vilhelm er konf. Kunne ikke finne ham der.I lysningsprotok. for Bamble fant jeg muligens en bror viet, 1908 eller 1909.Noterte det ikke, jeg skulle lage lenke til deg, men har veldig kluss med kirkebøkene her i dag.Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei.Tror rett og slett ikke kirkebøkene for Bamble er scannet enda,for de aktuelle årene,når det gjelder konfirmasjon. Fant den broren til Adolf William som giftet seg i 1909(nest nederste paret) Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Ja det var den jeg så i går.Ellers er det mangelfull scanning for Bamble ja. Men som sagt er det noen hendelser for Bamble kirke i kirkeboka for Langesund.Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Kristine Westgård

Hei igjen.Hvis de flyttet til Skotfoss, hvilke kirke ble Adolf Vilhelm konfirmert i da?MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.