Gå til innhold
Arkivverket

[#69420] Hjelp til tyding av kyrkjebok,. Dåp i Dk, Stavanger


Gjest Per Reppen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Har lett 'overfladisk' etter Jakobines død i Srtavanger, uten å finne henne. Kanskje der ville kunne finnes noen flere stikkord til å bidra til å identifisere hvem hun var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Ja hun gifter seg først her: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6333&idx_id=6333&uid=ny&idx_side=-214>Lenke. Da er hun Christiansdatter.Ved hennes datter Jørgine ble døpt heter hun Larsdatter LenkeVed hennes datter Gurines dåp heter hun Christiansdatter igjen LenkeOg ved FT 1865 heter hun Johannesdatter LenkeMen jeg finner bare en Joakime døpt i Farsund-området som kanskje er aktuell, men da er hun i tilfelle en Hans-datter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Dette er komplisertHvis vi ser på Jacobines datter Jørgines dåp heter hun Larsdatter [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6333&idx_id=6333&uid=ny&idx_side=-50>LenkeVed Jørgines (Georgines)konfirmasjon i 1867 så heter hun fortsatt Larsdatter: LenkeDerfor tror jeg egentlig ikke at Gurine Lenke er hennes datter?. Der kaller hun seg Christiansdatter.Den Jacobine som blir døpt i Vanse i 1827:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Men det står jo i folketell 1865 at begge er 'hennes datter'At hun kalles Jørgine Larsd. også ved konf er vel bare en konsekvens av at det er ført slik ved dåp... (hvis det da er ført feil her), det har jeg sett ved flere anledninger.Enig at dette er komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Reppen

Har lagt inn problemet Joakime som eige tema 69458: Lenke . Tema vert synleg og kanskje det er nokon som alt sit med løysinga.Mange takk for gode innspel i denne debatten og velkomne i neste. Her er mange svært nyttige opplysningar som eg har nytta meg av.Mvh. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.