Gå til innhold
Arkivverket

[#69424] Slekten Delgobe


Gjest Sten Fredrik Bålsrød
 Del

Recommended Posts

Gjest Sten Fredrik Bålsrød

HeiMin farfars tremening Alma Mathilde Nilsdatter, giftet seg 26.desember 1920 i Eidanger med Charles Delgobe Kohmann. Sønn av Artur Kohmann og Fanny Delgobe. Charles var født 5.desember 1896 i Oslo og konfirmert 23.april 1911 i Larvik. Død på Hamar i 1966. Hans mor Fanny Delgobe, er hun datter av genealogen Charles A. Delgobe? Er det noen som kjenner til denne slekten evt. nettider om slekten, ville det vært fint å få noen tips. Som hobbyslektsforsker er det litt moro å ha en forbindelse til Delgobe.Hilsen Sten Larvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Ja Fanny er datter av Charles Antoine Delgobe og Marie Nicolette Louise Fllor.Hun er døpt på Karmøy 3178-1873:LenkeSå du må nok ta deg en tur til Riksarkivet for å se Delgobes samlinger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Ja Fanny er datter av Charles Antoine Delgobe og Marie Nicolette Louise Fllor.Hun er døpt på Karmøy 3178-1873:LenkeSå du må nok ta deg en tur til Riksarkivet for å se Delgobes samlinger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sten Fredrik Bålsrød

Hei igjenJa nå blir det Riksarkivet.Til Lars Ove: Kjenner du til Kohmann på Hamar? Jeg vet bare at Charles døde i 1966 og kona Alma Mathilde i 1973. Begge på Hamar. Evt. etterslekt. Privat E-post: lilliehagen alfakrøll yahoo.noMVH Sten i Larvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

StenNei jeg kjenner ikke denne familien, men jeg ser at også Astrid Marie Kohmann f..1936, d. 2007 også er begravet på Hamar. En datter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sten Fredrik Bålsrød

HeiVet ikke helt sikkert. Det er litt for nære nåtid til at jeg har funnet noe i kirkebøker, men jeg regner med det. Kohmann er jo ikke så veldig vanlig. Håper å komme i kontakt med slekninger. Det er i alle fall etterkommere etter Delgobe.Hilsen Sten i Larvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Tore S. Falch

Jeg regner med at du har sett denne artikkelen? - LenkeForøvrig mener jeg bestemt at Delgobes samlinger tilhører Statsarkivet i Oslo, ikke Riksarkivet. Men bygningen og lesesalen er jo den samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.