Gå til innhold
Arkivverket

[#69440] Tydehjelp i Trysil


Gjest Cathrin Jegersberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Ruth Gaustad

I flg. Trysilboka, bind 2 utgitt 1946 side 207:Engebret Jensen Grønland f 1.1.1772, gift 1799 med Marte Persdatter Vestre Lunde. Barn: Per f. 1802, Johanne f. 23.11.1806, Kersti f.2.5.1810.Johanne gift 1826 med Ole Jonsen østre Nordby. Har også Johannes etterkommere fram til 1927 hvis det er av interesse.Mvh. Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Først så står det 23. nov. og ikke 25. Videre står det at foreldrene var Embret Jensen Grønland og hustrue Marthe Pedersdatter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Takk Berit for å ha blitt korrigert.Hjertelig takk Ruth for at du tok deg tid til å slå opp i bygdeboken. Jeg har funnet Kirsti nå, men ingen vielse til Engebreth og Marthe og er det noen gård eller husmansplass ved navn Grønland i distriktet!Jeg er svært interessert i etterkommere siden jeg selv er det også. Min mail Ruth er: jegersbe@online.noJeg lurer fremdeles på den lille notisen som står til venstre ved dåpen til Johanne. Kanskje det er flere tydeeksperter der ute.Igjen mange takk til dere begge.Mvh. Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Hei Cathrin.Bare en kjapp melding, skal kikke mer på etterkommerne og sende, må bare bruke litt tid på det, kanskje i kveld.Mvh.Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.