Gå til innhold
Arkivverket

[#69449] Berit / Birgitte Andersdatter ?Benkestok?


Gjest Hilde Charlotte Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Charlotte Andersen

Registrerer at det fins endel uenigheter angående Benkestokslekta.Som amatør drister jeg meg allikevel til å stille et par spørsmål. Prost Jens Christensen Bloch 1625-1691 var sønn av Christen Jenssøn Bloch 1590-1637 og Berete / Birgitte Andersdatter ca.1600-ca.1660. Jeg finner teori om at Berete / Birgitte Andersdatter er datter av Anders Jonsøn Benkestok f.før 1569 d.etter 1630. Denne teorien står i en artikkel K.Bloch skrev i NST Bind IX s.44-49.Kjenner noen til om denne artikkelen, og eventuelt om denne påstanden fremdeles står ved lag, uten at andre opplysninger/tolkninger er kommet frem de senere årene? I et innlegg ble det nevnt at det muligens kunne være en annen Anders Benkestok som var faren? Hvem er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

..du kan jo forsøke å sette opp et konsentrert sammendrag av dette - så kunne vi eventuelt ha startet der - en ny runde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Charlotte Andersen

Tusen takk. Hvis det stemmer at det ikke er kommet nye opplysninger, blir det vel opp til enhver å fortolke. Det fins jo ingen håndfaste bevis, men mange gode indisier. Jeg skal forsøke å pløye gjennom lenkene jeg fikk, for så å sette opp et sammedrag. Takk for responsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Charlotte Andersen

Har nå funnet endel gamle innlegg, og forsåvidt fått svar på det jeg spurte om. Ser at dette egentlig er litt for infløkt for meg.Trenger litt tid til å gå gjennom alt jeg fant.Er nok ikke kompetent til å starte noen ny diskusjon :) Hvis det er noen som har synspunkt på emnet, er det selvfølgelig interessant.TAKK!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.