Gå til innhold
Arkivverket

[#69459] Marit Estensdatter, f 1789 trolig i Alvdal


Gjest Torhild Shirley
 Del

Recommended Posts

Gjest Torhild Shirley

Jeg trenger hjelp til å finne Marit Estensdatter, datter av Esten Estensen og Ester Evensdatter. I følge Hamarøy kommunes slektssider var hun trolig født i Alvdal i 1789. Jeg har søkt i følgende kirkebøker for årene 1787 - 1790/91: Tynset i Tynset 1784-1790, Tynset,Alvdal,Folldal 1779-1790, Åmot 1780-1810,men uten hell. Det er selvfølgelig mulig at jeg har oversett noe, eller at jeg ikke har lett i rett bok (det vil ikke være første gangen....) Takknemlig for all hjelp.Torhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Esten Estensen Kveberg og Ester Evensdatter ble trolovet og gift i Alvdal i 1778, se høyre side, øverst: Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Alvdal i Tynset, Ministerialbok nr. 9 (1769-1781), Kronologisk liste 1778, side 144-145. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9197&idx_id=9197&uid=ny&idx_side=-75>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Aas

Det jeg har notert om dette folket i Alvdal:Esten Estensson, 1753-, Trøa på Kveberg, til Sommerselle Hammerøen, hyttearbeider i Alvdal, håndarbeid/skredding i nord g.1778i Alvdal m/ Ester Evensd., 1747-, Ø.Strømsbakken (4-21) , tjente i nord. De kom til Sommerselle på Hammerøen 1801:Sommersell Hammerøen stegen.Se mer om slekta ved å starte nederst på denne garden http://www.jeaas.com/l-elvdal.htm#f12_7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Aas

Innlegg 5: Det var vel dåpsinnførselen det ble spurt om.Jeg har heller ikke sett Marits dåp.Kirkebøkene for Alvdal var mangelfulle i 1780-åra, så det er ikke rart du ikke finner Marit. På den tida var det bedre dekning for Nedre Folldal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.