Gå til innhold
Arkivverket

[#69473] Karen E. Sundby f. 1877 S.Odal til USA


Gjest Heidi Austad
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Austad

Reiste fra Kristiania 14/4 1899 med reisemål Chicago. Linje: MR Raffel, båt: Angelo. (Hennes far het Einar, så E'en står nok for Einarsdatter/sen.)Noen som kan slå opp i FT for USA og finne ut hva som skjedde med henne? Gift - barn - barnebarn - bosteder? Finnes etterkommere i dag?Mvh Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Karen Lundby Arrival Date: 29 Apr 1899 Estimated Birth Year: abt 1877 Age: 22 Gender: Female Port of Departure: Liverpool, England Ethnicity/Race­/Nationality: Norwegian Ship Name: Lucania Port of Arrival: New York, New York Line: 5 Microfilm Serial: 15 Microfilm Roll: T715_59 Page Number: 161Skal til sin svoger M. Eliasen i Chicago, 243 Grand Ave. Hennes siste bopel var i Kristiania. Har betalt reisen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Kan dette være karen? Fint om du oppgir fødselsdato på Karen. 1900 United States Federal CensusName: Karen Sundley Home in 1900: Antioch, Lake, Illinois Age: 21 Birth Date: Apr 1879 Birthplace: Norway Race: White Ethnicity: American Gender: Female Immigration Year: 1899 Relationship to head-of-house: Servant Father's Birthplace: Norway Mother's Birthplace: Norway Marital Status: Single Residence : Antioch Village, Lake, IllinoisHousehold Members: Name Age Andrew Tobison 51 Caroline Tobison 35 Betty Wolf 28 Ruth Wolf 2 Karen Sundley 21 Neils Nelson 24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Austad

Hei igjen! Lurer litt på hvem svogeren M. Eliasen i Chicago kan være gift med?Karen hadde to eldre søstre og to yngre. Da svogeren (og søsteren) allerede er i USA når hun skal dit, regner jeg med at det er en eldre søster vi snakker om. I alle fall her kommer navnene på søstrene: Jacobine f. 1869, Berte Emilie f. 1871, Agnes f. 1879, Petronelle f. 1883. Sistnevnte er jeg ganske sikker på ble værende i Norge!Mulig å finne søsteren og svogeren i Chicago? (Hvis det er riktig Karen dere har funnet (3 og 4)!)Karen og eventuell søster var tanter til min svigerfar.Mvh Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Kanskje dette er vennen???1920 United States Federal CensusName: Anton Sundley [Anton Sundby] Home in 1920: Chicago Ward 28, Cook (Chicago), Illinois Age: 42 years Estimated Birth Year: abt 1878 [abt 1877] Birthplace: Norway Relation to Head-of-house: Head Spouse's name: Karen Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Marital Status: Married Race: White Sex: Male Home owned: Own Year of Immigration: 1906 Able to read: Yes Able to Write: Yes Image: 629Household Members: Name Age Anton Sundley 42 Karen Sundley 39 Karsten Sundley 13 Ingward Sundley 12Anton og Karen imm 1906.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

World War I Draft Registration Cards, 1917-1918Name: Anton Sundby City: Chicago County: Cook State: Illinois Birth Date: 15 Aug 1876 Race: White Roll: 1613897 DraftBoard: 65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Austad

Ser ut som du har funnet riktig venn av Einar. Se mitt nye innlegg i deb om 3 søstre....I FT 1910 har Jacobine adr: Chicago Ward 28, Cook, Ill. Samme adr som Anton i FT 1920? Kan jo tyde på at de har hatt omgang/visst om hverandre også i US?Mvh Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Austad

Hei igjen! Kanskje den Karen Sundley du har funnet i innlegg 5, FT 1900, er den Karen Sundby jeg søker? Litt avvik i fødselsår, men dog!Blitt gift mellom 1900 og 1910?Mvh Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Austad

Nei, nå roter jeg fælt..... Det var riktig tema!Får vel gå og legge meg....... :)God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.