Gå til innhold
Arkivverket

[#69474] Johannes Steen, Venstrepolitiker og statsminister--etterkommere.


Gjest Wenche Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Iversen

Johannes Steen hadde ved folketellingen i 1865 i Tromsø 5 barn,en sønn og 4 døtre--jeg vet ikke om det kom flere barn til senere. I perioden 1866--1890 -årene bodde familien i Stavanger.Jeg er interessert i om noen har kjennskap til om noen av barna inngikk ekteskap i Stavangerperioden , og evt.med hvem.Wenche Iversen, Stavanger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

Han var ikke lett å finne i FT 1900, men etter å søke på 'statsminister' som yrke, fant jeg ham i Parkveien 45 i Kristiania sammen med en datter. Registrert som 'I.W.O. Steen'. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Iversen

Takk til Bjørg Hukkelberg og Frank H. Johansen så langt-jeg hadde ikke konfirmasjonen eller FT i 1900.Jeg er først og fremst interessert i barnas ekteskap-- for om mulig å verifisere en muntlig overlevering i min slekt.Kanskje det finnes en biografi om mannen eller en slektshistorie ? Wenche Iversen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Hva med å kontakte Venstre sitt partikontor? Fant litt på regjeringen.no. Men lite om familien. Da søkte jeg på google

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Iversen

Jeg har og funnet noe stoff om Steen,men ingenting om familien--Mulig Venstres partikontor kan hjelpe.Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Erik Grannes

Hei...John synes i 1875 å ha flyttet til Kristiania hvor han er ugift kopist og losjerer hos en engelsk emigrantagent i Langes gade 5.Elise finner vi i 1900 på Voss som hustruen til sogneprest Peder Tobias Eiesland, -som i en årrekke var stortingsrepresentant for Moderate Venstre fra Lister og Mandal. Hun synes å ha giftet seg med en i farens nærmeste omgangskrets. Det ser ikke ut til å være barn i familien.mvhteg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Iversen

Takk til teg--Da er 3 av de 5 barna jeg fant i 1865 på plass--2 ugfte og en gift på Voss. Da gjenstår to--Kristine og Anna-- men de tror jeg er for gamle til å være inngiftet i min slekt--. W.i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.