Gå til innhold
Arkivverket

[#69508] Tydehjelp 1752 i Skogn


Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Otter Andersen Markhus og Kirsti Andersdatter var blandt mine aner, ble trolovet 04.04|1752 og gift Dom.4p.trinit.1752, men jeg forstår ikke kommentateren som står i forbindelse med Kirsten Andersdatte. Det er noe som begynner på f(se nr.4 på venstre side).[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16391&idx_id=16391&uid=ny&idx_side=-131>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Nyberg

...fremviist sin Bøxel-seddel(?). For ægteskabs lovlighed caverer (deretter kommer kausjonistene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Tusen takk for svaret. Jeg har lest at det har vært nevnt noe om hvor brudepar hadde bygsel på 1700-tallet, men aldri har jeg sett at de måtte vise frembyggeseddelken i forbindelse med giftermål. Når jeg ser på det nå syns jeg også det står det du sier. De to forloverne var brugdokken Otter Andersens bror(Joen Andersen), og sikkert hennes far Anders Johansen Markhus. Har jo sett dette giftermålet på mikrofilm tidligere, men da hadde jeg jo ikke på Digitalarkiv jeg kunne spørre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Tusen takk for svaret. Jeg har lest at det har vært nevnt noe om hvor brudepar hadde bygsel på 1700-tallet, men aldri har jeg sett at de måtte vise frembyggeseddelken i forbindelse med giftermål. Når jeg ser på det nå syns jeg også det står det du sier. De to forloverne var brugdokken Otter Andersens bror(Joen Andersen), og sikkert hennes far Anders Johansen Markhus. Har jo sett dette giftermålet på mikrofilm tidligere, men da hadde jeg jo ikke på Digitalarkiv jeg kunne spørre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.