Gå til innhold
Arkivverket

[#69540] Etterkommere etter Tobias Larsen Haugesund.


Gjest Jostein Riseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Riseth

Hei !Tobias Larsen f. 1853 i Skjolds prestegjeld Rogaland er i 1900 stuert og bosatt i Haugesund. Han er gift med Olea Birgitte og de har 4 barn, Lars , Osvald , Anna og Olga. Jeg har funnet Osvald døpt 21 august 1887 i Nærøy. Jeg finner også en Osvald Larsen gravlagt 9 mai 1941 på Søndre Hauge kirkegård i Haugesund. Tobias og kona Olea har jeg også funnet dødsdato for på gravminner. Det jeg lurte på er om noen vet noe mer om de 4 barna ? Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Kona til Osvald må være Maren Elise Larsen f.8.11.1892, død 15.11.1970. I 1961 bodde hun på Sjømennenes alderdomsheim Langgt. 50 på Hasseløy. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Osvald Arnt f.1890 ble gift 3.7.1915 i Haugesund med Maren Elise Jakobsen f.1892 sønn av Laurits Nikolai Jakobson og Malene Kristine Eliasdtr. Jeg hadde mesteparten av forfedrene til Maren. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Bendiksen

Datteren Anna Othelie Margrethe Larsen, f. 1893 ble gift i Haugesund 15.06. 1916. Her kan jeg gi deg navn på etterkommere. Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Da Osvald giftet seg var han kontorist i Haugesund. Han kan jo senere ha blitt sjømann. Det er mulig å finne mer ut av dette da det er flere adressebøker for Haugesund i det aktuelle tidsrommet. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det er en i Haugesund som har samme navnet i dag og han er kanskje barnebarn til denne Osvald Arnt. Prøv med et søk på nettet, så finner du adressen. Ta en tlf. så har du kanskje flaks og treffer på de rette? Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

I nr. 6 har Ruth funnet navn på etterkommerne og da er det mulig å få løst denne gåten. Jeg vet også hvem denne Osvald er, men kan ikke legge dette inn her. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.