Gå til innhold
Arkivverket

[#69542] Anna Torstensdatter Stenløs


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg leter etter Anna Torstensdatter Stensløs født i 1876 Lenke Kan noen hjelpe med å fortelle om dette kan være riktig person? Hun står som nr. 12Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det ser jo ut til at dette er familien som har datter Elin Anna til dåp i 1876 i alle fall: LenkeGårdsnavn Stenløs er det flere av her i Møre og Romsdal.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Iren Neergård

Hei.Elen Anna er vel Pedersdatter ? og hun er født i 1877. Det kan selvfølgelig være skrivefeiler.Hvilken opplysning har du som sier hun heter Torstensdatter og er født i 1876?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

I FT 1900 er det en Anna Torstensdatter Stenløs f 1896, og en Beret Anna f 1894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Bolsøy-boka ligger på nettet under Romsdal sogelag/kjeldeskrifter. Der står på s. 681 gård nr 80 Steinløysen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Iren Neergård

Hvor og når var vielsen?Ved vielsen; står det ikke hva faren heter og hvor og når hun er konfirmert?Kjenner du alderen hennes, stemmer det noenlunde med 1876?vh Britt Iren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Vielsen var i 1897 i Bolsøy, Møre og Romsdal.Der står det at hun var født i 1876.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg omsider vielsen 1897, Se nederst v.s: LenkeEktefelle Hans Kristian Andersen, skomager. pige ANNE MARIE Pedersdatter 22 år.Stenløs.Da er det nok ikke den Elen Anna som nevnt før.Skal se om jeg finner ekteparet i 1900?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, her har du den Anne Marie fra Stenløs som gifter seg i Bolsøy 1897 , som jeg la inn lenke til.Her med skomager-ektemann og en datter i 1900-tellingen : LenkeDen Anne Marie er nevnt Pedersdatter, så jeg vet ikke om det er den du søker?Jeg fant ingen Anne Torstensdatter viet i 1897, men kan lete litt bedre. Det er flere kirkebøker for Bolsøy, ser det ut til :-)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her døper skomager Hans Kristian Andreasen Dyrli og hustru Ane Marie Pedersdatter sin datter Johanna . Se dåp nr. 11. LenkeHvor fant du vielsen til den Anna du spør om?Jeg har ikke funnet noen Anna Torstensdatter i kirkebøkene for Bolsøy gift 1897?Har sett gjennom klokkerbok og Ministr. bok . Får lete litt nøyere her .Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Anna Torstensdatter fikk sønnen Iver med Edvard Guttormsen 04.05.1897 så nå at det står at han var et uekte barn..LenkeIver står som nr. 7Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Da er det muligens denne uekte sønnen som er hos besteforeldforeldre i 1900? LenkeMen har du funnet vielsen til Anne Torstensdatter i kirkebok?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Nei. Jeg har kun hørt det av slektninger. Kanhende har de bare skulle beskytte henne ved å si at de giftet seg samme år som Iver ble født.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bjerkevoll

Torsten Kristensen og Ane Amundsdtr hadde denne barneflokken i følge FS:1. OLUFINE - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 04 NOV 1883 Kleive, More Og Romsdal, Norway 2. THEA - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 10 NOV 1878 Kleive, More Og Romsdal, Norway 3. KNUD ANDREAS TORSTENSEN - International Genealogical Index Gender: Male Christening: 07 AUG 1870 Kleive, More Og Romsdal, Norway 4. MARIA TORSTENSEN - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 17 MAY 1869 Kleive, More Og Romsdal, Norway 5. SINA MARIA TORSTENSEN - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 21 JUL 1872 Kleive, More Og Romsdal, Norway Noen av disse er da kanskje forelder til Ivar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det som Hege har funnet her ser logisk ut. Fant den samme barneflokken som du fant ved foreldresøk. Ingen som het Anna der. Ingeborg Anna kan jo ha giftet seg senere?Litt av en nøtt dette :-)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Iren Neergård

Her konfirmeres Ingeborg Anna Torstensdatter Stenløs nr 11 LenkeDa er det vel temmelig sannsynlig at dette er samme dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Pussig er det at den Iver som er nevnt i 1900-tellingen er benevnt som sønnesønn, mens Marie skal være dattersønn?Kan hende det er gitt feilopplysninger i folketellingen?Spørsmålet er hvor er Ingeborg Anna i 1900? Bruker hun kun Anna som fornavn?Detektivarbeidet fortsetter-Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det kunne passe bra med at Anna Ingeborgs mor er notert som Ana Andersdatter Holsbø. Samme gård som Anna Ingeborg i så fall bor i 1900? Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bjerkevoll

Om det er byttet om 67 med 76 ved oppgitt dåp til Ivar i 1897 så ser jo dette rimelig ut.Har presten/klokkeren skrevet det riktige så skulle det vel finnes en Anna Torstensdtr fødd ca 1776 og konfirmert ca 1790.Mvh Helge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.