Gå til innhold
Arkivverket

[#69556] Fødesel/dåp i 1914 Moskenes


Gjest Otto Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Otto Jørgensen

Jeg er på jakt er kilderversifisering,f.eks kirkebok for en fødsel og dåp i 1914.Ut fra opplysninger er ikke denne aktuelle kirkebok avgitt til SA/RA og dermed ikke Scannet. Det er et savn for denne mangelende utførte jobben berører et område med stor aktivitet denne tiden.Personen jeg er på jakt etter med allle opplysninger er for Ethel Randy Nilsen f. 3 aug 1914 på Reine, Moskenes.Savnet for denne kirkeboken er stor da den antas også å inneholde mange flere opplysninger om innflyttede og utflyttede m.m.Når er det håp at denne blir avlevert og scannet. Det ville være et strt tap om noe skuulle skje med denne kirkeboken.Det er jo mulig at nevnte fødsel kan være innført i andre kirkebøker, men jeg har ikke funnet den, hverken i Flakstad eller Reine i denne perioden som her er aktuellt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Svaret må bli at vi ikke kan anslå eksakt når den aktuelle kirkeboka kan forventes avlevert, jf. at ministerialbøker skal avleveres 80 år etter siste innførsel og at vi ikke holder oversikt over periodiseringa i ikke avleverte kirkebøker (som kommentert i innlegg 11 her: Lenke).Jeg kan imidlertid si at vi håper at statsarkivene i relativt nær framtid selv skal kunne stå for noe skanning, og i så fall vil jeg tro at nyavleverte kirkebøker blir prioritert. Når da avlevering først skjer, vil forutsetningene være til stede for at bøkene kommer raskt på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.