Gå til innhold
Arkivverket

[#69560] stedsnavn


Gjest Jörgen Ingman
 Del

Recommended Posts

Gjest Jörgen Ingman

Par 43 som gifter sig Ole Stephensen och Berthe Nielsdatter, vänster sida.LenkeOrten för honom står Lie mnd, vad betyder mnd? För henne står Melgård, vet ni vat det heter idag? Hittar det inte på kartan. I FT 1801 finns de på ett ställe som heter Wedseth som jag heller inte hittar.De gifter sig i Nes kommun Akershus och Wedseth ska också ligga där.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Eg trur ikkje det står 'mnd', men 'med'. Melgaard kan vere Melgard eller Melgarden, det namnet har vi fleire stader. Wedseth vil eg tru er Veset, det namnet finn du i Nes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Solli

Bare en refleksjon; det skal vel ikke tilfeldigvis være Melgarden, Nes, Hedmark? Der har jeg nemlig bodd engang i tiden.Marianne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jörgen Ingman

Tack för inspel! Veset stämmer och jag tror Melgård är det som idag heter Mellegard för det ligger också nära Veset. Frågan är då bara vad för Lie de menar? Kan det vara Lier tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jörgen Ingman

Tack för inspel! Veset stämmer och jag tror Melgård är det som idag heter Mellegard för det ligger också nära Veset. Frågan är då bara vad för Lie de menar? Kan det vara Lier tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Thorsen

Alle aktuelle stednavn finnes i Nes(A) og er omtalt i bygdeboka b.I. Lie) gnr 3 s. 36 - 43, Veset gnr 24 s 341 - 349 Plassen Melgård s 348 ble skyldelt fra Veset 1781. Den ble også kalt Halvorsbråten tidligere på 1700-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.