Gå til innhold
Arkivverket

[#69569] Tydehjelp, Tune 1730


Gjest Adam Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Adam Nilsen

Hei,Hva heter barnet til 'Olle Berbye,' som ble døpt 30 mars 1730, venstre side, #21?LenkeJeg hadde trodd det er 'Thore,' men jeg er ikke sikker. Sammenlign andre navn som begynner på T: #4 i 1730, Tore, #19 i 1730, Torger, #68 i 1729, Tollef, og andre på begge disse sidene. Jeg ser ingen andre som har samme T som Ole Bergby's barn.Men kanskje det står ikke Thore? Hva mener dere?Takk, Adam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Da må de ha glemt h'en da avskriften ble gjort! Som du ser av kirkeboka, kan det ikke være noen tvil om at navnet er stavet med h.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adam Nilsen

Takk! Rita, hvordan kom du til Døpte i Tune 1720-1758? Jeg har søkt i databasen før, men har ikke klart å finne det i de siste ukene. For meg finnes den ikke under Databasevelgeren for Tune. Er det en annen måte å finne den på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.