Gå til innhold
Arkivverket

[#69584] Konfirmasjoner i Heskestad: Strever med karakterene


Gjest A. Vidvei
 Del

Recommended Posts

Gjest A. Vidvei

Presten i Heskestad skrev blomstrende kommentarer om konfirmantenes kunnskapsnivå. Dessverre av og til vondt å lese.Kan noen flinke hjelpe meg med 'karakterene' til nr. 9 og 10 på denne siden?LenkePå forhånd tusen takk!Agnete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

På nr.10 mener jeg at det står noe om kunnskap fra siste semester, og fikk meget god i oppførsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Du ber om hjelp fra dei flinke, men inntil dei melder seg, forsøker eg med eit forslag til tyding av nokre av orda:9: Havde haft Barnesyge / og K…. lide for / stand eller saalide / Kræfter (Dersom vi tyder K-ordet, fell mykje på plass; eg er usikker på dei to siste orda). 10: Hun havde K… / saa sid… …… / men et godt ….. (K-ordet er det same som i 9).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Vidvei

Kan K-ordet rett og slett være 'kun' eller 'kuns'?9: Havde haft Barnesyge / og Kuns liden for / stand eller saalide / Kræfter10: Hun havde Kuns / fra?? saa?? sidste Semæster??/ men et godt …..Agnete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Nr. 9: Havde haft Barnesygen og Kuns liden forstand eller faa siæle Kræffter.Nr. 10: Hun havde Kuns faa Siæle kræffter men et godt Mske (Menneske) Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Vidvei

Kjære dere, Nå ble jeg superflau. Jeg burde selvsagt ha sjekket klokkerboka selv. TUSEN TAKK for god hjelp, og for tipset om klokkerboka.Rødmende hilsen fra Agnete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.