Gå til innhold
Arkivverket

[#69585] Skifte: Mari Johannesdtr Barmen Os: 1827-1835


Gjest Kjellaug R. Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug R. Petit
LenkeMari Johannesdtr Barmen Os 278b A.b.2 1827-1835r det mulig å få vite hva det står i dette skiftet?mvh Kjellaug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dette er en erklæring datert 27. juni 1832 fra Haldor Larsen Gaupholm som eneste og myndig arving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Da vil jeg tro at hun er mor til Magdele Andersdtr Barmen som var gift med Haldor Larsen Gaupholm. Magdela var den eneste av de tre barna jeg har funnet som vokste opp. Problemet er at hun står både som Mari Andersdtr ved første og andre barns dåp, men som Mari Johannesdtr ved Magdelas dåp.Ikke har jeg funnet at Anders Johannessen Frøland/Barmen giftet seg opp igjen heller. Presten må ha skrevet feil pga mannens fornavn.Takk skal du ha, da mener jeg at jeg og vet hvem hennes foreldre er.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Her skrev jeg nok litt feil Anne n° 2 f i 1784 vokste og opp og ble gift i 1805 med Ole Larsen Steinsland, men han gifta seg opp igjen ca 1817 for i 1818 får han og hans nye kone et barn. Har ikke funnet noen barn med Anna Andersdtr Barmen, hun må derfor ha dødd i den tiden presten ikke skrev ned noe - kanskje i barsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Er dette samme som Ole Larsen Steinsland/Hamnen (1759-1825) som ble g. 1. gang m. Guro Samuelsdatter Gjerde (1763-1805). Hennes dødsår passer jo med hans neste ekteskap. Kjennes hans foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Ja, det er samme mann. Han var gift tre ganger.1. med Guro Samuelsdtr (Ho døydde barnlaus. I skiftet etter faren står det Gunvor, da hun giftet seg står det Gurru.)2. med Anne Andersdtr Barmen (har ikke funnet barn)3. med Anna Nilsdtr Kvittingen (en datter Anna f 1818)Foreldra til Ole var Lars Olsson Frøland 1716-1790 (bror til en av mine tipper) og Anna Pedersdtr Frøland 1711 d før 1765 (søskenbarn til en av mine tipper)Jeg har en god del bakover her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

..og Anna Nilsdatter Kvitingen er vel 'vår', dtr til Nils N Kvitingen og Brithe O. Steintveit, og skal inn i slektsboken etter hvert... De to andre konene, -er de 'våre'?Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Malena Pedersdtr Hope er Guros farmor, så hun skal inn når den tid kommer.Anne Andersdtr Barmen er ikke etterkommer.Anne Nilsdtr stemmer med den du nevner og er da oldebarnet til Anna Pedersdtr Tysse og Nils Smedby/Stålby.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.